صادرات 207 میلیون دلاری گیلان در شش‌ماهه نخست امسال - پایگاه خبری گیل نویس
تاریخ : دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳
5

صادرات 207 میلیون دلاری گیلان در شش‌ماهه نخست امسال

  • کد خبر : 17552
  • ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۹:۵۲
صادرات 207 میلیون دلاری گیلان در شش‌ماهه نخست امسال

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اشاره به افزایش 63 درصدی صادرات گیلان گفت: در نیمه نخست امسال بیش از 207 میلیون دلار با وزن 423 هزار تن کالا به کشورهای حاشیه خزر و آسیای میانه صادرشده است.

N82972910-72440654به گزارش «گیل نویس»، فرهاد دلق‌پوش در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به افزایش 63 درصدی صادرات گیلان در شش‌ماهه نخست امسال اظهار کرد: در نیمه نخست امسال بیش از 207 میلیون دلار با وزن 423 هزار تن کالا به کشورهای حاشیه خزر و آسیای میانه صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه در خصوص میزان صادرات کالا از گمرک استعلام می‌شود افزود: امکان استعلام کالای وارداتی نیز از گمرکات جهت پیشگیری از احتکار میسر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: میزان کالاهای وارداتی نیز در شش‌ماهه نخست امسال بیش از 422 میلیون دلار با وزن 660 هزار تن بوده است.

دلق‌پوش با اشاره به اینکه کشور ما از منابع و سرمایه‌های بسیاری برخوردار است بیان کرد: گیلان دروازه‌ای است برای اتصال به اروپا و کشورهای حاشیه دریای خزر که حداقل بازار ۴۰۰ میلیون نفری رادارند و آن‌ها تشنه امکانات و منابع و تولیدات و انواع محصولاتی که ما در کشور داریم هستند.

وی با بیان اینکه گیلان در عرصه کشاورزی قابلیت‌های کم‌نظیری دارد تصریح کرد: گیلان می‌تواند به قطب صنایع غذایی تبدیل شود اما باید ارزیابی و بازنگری کنیم که چرا با این ظرفیت‌های که داریم به حد خودکفایی، کمال و حد انتظار نرسیده‌ایم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه اساس رفع مشکلات تعامل مناسب بین صنعتگران و بازرگانان است افزود: ایجاد شرکت‌های مدیریت صادرات به شکل حساب‌شده، منسجم و برنامه‌ریزی‌شده قطعاً برای توسعه صادرات و نفوذ در بازارهای جهانی یک نیاز واقعی در مسیر پویایی تولید است.

دلق‌پوش با اشاره به اینکه باید به توسعه صادرات کمک شود خاطرنشان کرد: افزایش صادرات و تعامل در عرصه تبادل تجاری می‌تواند درآمد ارزی داشته باشد.

لینک کوتاه : http://gilnevis.ir/?p=17552

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها