استانداران برای پیشرفت کشور باید از همه جریانات سیاسی استفاده کنند - پایگاه خبری گیل نویس
تاریخ : یکشنبه, ۱۵ مهر , ۱۴۰۳
0
وزیر کشور:

استانداران برای پیشرفت کشور باید از همه جریانات سیاسی استفاده کنند

  • کد خبر : 30969
  • ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۷
استانداران برای پیشرفت کشور باید از همه جریانات سیاسی استفاده کنند
وزیر کشور با بیان اینکه با یک نگاه و تفکر نمی‌توان به موفقیت رسید، گفت: با یک نگاه و تفکر نمی‌توان مشکلات را حل کرد از این رو دولت وفاق ملی و استانداران از تمامی تفکرات و جریان‌های سیاسی کشور استفاده کرد.

به گزارش گیل‌نویس، اسکندر مؤمنی وزیر کشور ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه استانداران پیشین و جدید گیلان در سالن اجتماعات ناجا با بیان اینکه آشنایی بنده با مردم گیلان مربوط به دوران دفاع مقدس است، اظهار کرد: رزمندگان استان گیلان با شجاعت، خط دشمن را شکسته و راه را برای دیگر رزمندگان هموار می‌کردند.

وی با اشاره به وجود هشت هزار شهید دلاور در استان گیلان گفت: رزمندگان گیلانی در جبهه و چه پشت‌جبهه دارای ایمان، اخلاقی حسنه بوده و شجاعت و ایثار آنان زبانزد است و همچنین در تمامی برحه‌های حساس پای انقلاب اسلامی مانده‌اند ‌

وزیر کشور با تأکید بر ولایت‌مداری مردم دیار میرزا کوچک‌خان جنگلی افزود: از طرف ریاست محترم جمهوری به ۸۰۰۰ شهید گیلان و مردمان ولایت‌مدار این استان سلام و درود می‌فرستم که با اخلاصی مثال‌زدنی در طول ۴۵ سال گذشته پای آرمان‌های امام راحل رحمت‌الله علیه و مقام معظم رهبری بودند.

مؤمنی یکی از مهم‌ترین راه‌های حل مشکلات کشور را امنیت، آرامش و وفاق و همبستگی ملی و امید داشتن به آینده‌ای روشن دانست و بیان کرد: مردم در انتخاباتی امن، سالم و مشارکتی، رئیس‌جمهوری منتخب خود را انتخاب و اعلام کردند و شعار اصلی پزشکیان، همدلی و وفاق ملی است و بر این عهد استوار مانده است.

به گفته وزیر کشور، کابینه تشکیل‌شده نشانگر همین تعهد او است و این صرفاً در کابینه تجلی نخواهد داشت و همه اقوام، گروه‌ها و… باید در پیشرفت ایران سهیم باشند.

وی با قدردانی از تلاش‌های آقای اسدالله عباسی (استاندار سابق) به‌منظور حل مشکلات استان در طول سه سال گذشته گفت: از تلاش‌های استاندار سابق و همکارانشان بسیار سپاسگزار هستم زیرا تلاش‌های زیادی برای حل مشکلات استان کردند.

وزیر کشور، استاندار جدید گیلان راه‌آفرین متعهد و با تجربه و همچنین کارآزموده دانست و افزود: آقای هادی حق‌شناس سابقه ۴ سال استانداری گلستان را داشته و در پست‌های مختلف سابقه بسیار خوبی از خود به جا گذاشتند لذا بسیار امیدواریم که در طول خدمت ایشان در گیلان بسیار مشکلات برطرف شود.

مؤمنی با تأکید بر لزوم توجه به شهدا و خانواده شهدا در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی افزود: امنیتی که امروز داریم مدیون، رزمندگان، شهدا، ایثارگران و خانواده شهدا است که با فداکاری‌ خود باعث سربلندی انقلاب اسلامی ایران شدند.

وی با اشاره به حضور پرشور مردم گیلان در صحنه انتخابات گفت: مردمان گیلان در انتخابات ریاست محترم در کنار دیگر استان‌های کشور حماسه آفریده و به دولت وفاق ملی رأی ۷۳ درصدی دادند.

وزیر کشور با بیان اینکه رژیم صهیونیستی به طور جنون‌آمیز در حال کشتار مردمان بی‌دفاع غزه و لبنان است، گفت: بدون تردید این اقدامات رژیم غاصب قدس موجب تسریع در سقوط و زوال این رژیم پوشالی خواهد شد.

مؤمنی یکی از دلایل اقدامات جنون‌آمیز رژیم صهیونیستی را شکست در جبهه‌های مختلف دانست و بیان کرد: یکی از راهبردهای اسرائیل برای به حق دانستن اقدامات جنایت‌کارانه خود راهبرد مظلوم‌نمایی بود ولی اکنون تمامی کشورهای آزادی‌خواه جهان و حتی برخی از کشورهای اروپایی از رژیم صهیونیستی اعلام انزجار کردند.

وی با اشاره به حضور میلیونی مردم در نمازجمعه روز گذشته تهران به امامت رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: این میزان از حضور در طول چند دهه گذشته بی‌سابقه بوده است و مردم بار دیگر نشان دادند در تمامی بحران‌ها پای‌کار نظام هستند.

وزیر کشور با تأکید بر لزوم توجه به ظرفیت‌های گیلان توسط استاندار جدید گیلان بیان کرد: این استان دارای ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌های کشاورزی، صنعت، گردشگری و دریایی است که استاندار جدید گیلان باید به آن توجه کند.

مؤمنی با بیان اینکه با یک نگاه و تفکر نمی‌توان به موفقیت رسید، افزود: با انتخاب آقای پزشکیان به‌عنوان رئیس‌جمهور مسیرهای روشنی برای کشور باز شد زیرا با یک نگاه و تفکر نمی‌توان مشکلات را حل کرد از این رو دولت وفاق ملی و استانداران از تمامی تفکرات و جریان‌های سیاسی کشور استفاده کرد.

وی‌ با تأکید بر لزوم توجه به انتخاب استانداران بر اساس شاخص‌های موجود افزود: در انتخاب استانداران در سراسر استان‌های کشور باید به‌دقت عمل کنیم لذا در این خصوص برای تعیین استانداران کارگروهی تشکیل و بر اساس شاخص‌های به انتخاب پرداختیم.

وزیر کشور یکی از اولویت‌های مهم برای انتخاب استانداران تعامل با همه مردم و تمامی جریانات سیاسی دانست و تصریح کرد: استاندار جدید گیلان در استان گلستان در سمت استاندار دارای کارنامه‌ای موفق بودند به‌طوری که در چند وقت اخیر شاهد درخواست مردم استان گلستان برای انتخاب دوباره آقای حق‌شناس به‌عنوان استاندار این استان بودیم ولی ایشان را بر اساس شاخص‌ها برای گیلان معرفی کردیم.

به گفته مؤمنی، بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی پیشرفت‌های زیادی در کشور صورت گرفت از این رو موفقیت‌ها با یک وفاق ملی در تمامی استان‌های کشور از جمله گیلان خود را بیش از گذشته نشان خواهد داد.

وی با اعلام شاخص‌های معرفی استانداران برای کشور، بیان کرد: افزایش وفاق، میزان رضایتمندی مردم، ارتقای مولفه‌های فرهنگی در جامعه، کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزایش تولید و اشتغال، پیشرفت و اتمام و تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه‌تمام، بهبود فضای کسب‌وکار در هر استان، کاهش تورم و فقر، ارتقای شرایط زیست‌محیطی، کاهش نرخ بیکاری از جمله معیارهای ارزیابی استانداران به‌طور سالیانه است.

وزیر کشور، لازمه توسعه هر کشور را ارتقای امنیت در جامعه دانست و گفت: هفته نیروی انتظامی را به امنیت‌آفرینان جامعه تبریک عرض می‌کنم.

پایان پیام/

لینک کوتاه : http://gilnevis.ir/?p=30969

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها