واردات بیش از 2 میلیارد دلار خودروی خارجی به کشور - پایگاه خبری گیل نویس
تاریخ : دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳
7

واردات بیش از 2 میلیارد دلار خودروی خارجی به کشور

  • کد خبر : 15135
  • ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۴
واردات بیش از 2 میلیارد دلار خودروی خارجی به کشور

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی از واردات 2 میلیارد و 100 میلیون دلار خودرو و یک‌میلیارد و 300 میلیون دلار موبایل و قطعات جانبی آن در مدت سه سال گذشته به کشور خبر داد.

به گزارش سرویس اقتصادی «گیل نویس» ، محمدحسن اصغری عصر امروز در همایش بزرگ فرهنگیان گیلان به مناسبت روز بزرگداشت مقام معلم در مسجد حضرت فاطمه الزهرا(س) این شهر اظهار کرد: فرهنگیان پرچمدار نهضت امام(ره) هستند.

وی به تأکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی اشاره کرد و افزود: ایران در بخش کشاورزی از ظرفیت‌های بسیاری برخوردار بوده اما در مدت سه سال گذشته دولت بیش از 6 میلیون دلار محصولات کشاورزی وارد کرده است.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه دولت یک‌میلیارد و 400 میلیون دلار برنج وارد کرده است، تصریح کرد: یک‌میلیارد و 700 میلیون دلار ذرت، یک‌میلیارد و 200 میلیون دلار کنجاله و سویا و 94 میلیون دلار مکمل‌های محصولات کشاورزی توسط دولت وارد کشور شده است.

اصغری از واردات 2 میلیارد و 100 میلیون دلار خودرو به کشور خبر داد و بیان کرد: در مدت سه سال گذشته یک‌میلیارد و 300 میلیون دلار موبایل و قطعات جانبی آن وارد کشور شده و این آمار توسط دولت و سازمان توسعه و تجارت ارائه شده است.

وی به واردات 4 میلیارد و 347 میلیون دلار پنج محصول گندم، برنج، لوبیا، کنجاله و سویا به کشور اشاره کرد و گفت: اقتصاد کشور از ظرفیت سرمایه‌گذاری بسیار بالای 200 تا 300 میلیارد دلاری برخوردار است و باید به این ظرفیت توجه شود.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه پس از برجام به‌هیچ عنوان سرمایه‌گذاری خارجی نداشتیم، خاطرنشان کرد: از کشورهای مختلف با طرح و نقشه آمدند اما تاکنون اقدامی انجام نشده است.

اصغری به سرمایه‌گذاری 4 میلیارد و 662 میلیون دلاری در اوج تحریم‌ها در دولت دهم اشاره کرد و یادآور شد: در پسابرجام روزانه 100 میلیون دلار خسارت پرداخت می‌کنیم و در این مدت تنها 2 میلیارد و 50 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی انجام شده و در مقایسه با دولت گذشته 56 درصد کاهش سرمایه‌گذاری خارجی داریم.

وی با بیان اینکه بیش از یک‌هزار و 190 میلیارد تومان نقدینگی در اختیار مردم است، اظهار کرد: اگر نقدینگی مذکور رها شده و وارد بازار شود وضعیت دهک‌های پایین‌ جامعه بدتر می‌شود و هیچ برنامه‌ای برای آن وجود ندارد.

عضو شورای مرکزی جبهه نیروهای انقلاب اسلامی، یکی از مشکلات دولت یازدهم را خصوصی‌سازی عنوان کرد و افزود: در مدت سه سال گذشته 13 هزار و 300 میلیارد تومان از بخش‌های دولتی بدون هیچ آگهی به بخش خصوصی واگذار شده و نمونه بارز آن شرکت خودروسازی سایپا است.

اصغری، خام‌فروشی و ناتوانی وصول درآمدهای نفتی را از مشکلات دولت خواند و بیان کرد: روزانه 4.5 میلیون بشکه نفت تولید می‌شود اما توانایی وارد کردن پول آن به داخل کشور را ندارند.

وی با بیان اینکه نگاه شایسته سالاری کنار گذاشته شده و وابسته سالاری امروز جایگزین آن شده است، تصریح کرد: از سال 92 تا 94 روزانه 10 میلیون لیتر بنزین وارد کشور می‌شد و اکنون این مقدار به 21 میلیون لیتر افزایش پیدا کرده است.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی به وضعیت سیاست خارجی کشور اشاره کرد و گفت: در بخش سیاست خارجی دیپلماسی خفت گریبان‌گیر کشور شده و این وضعیت در هیچ دوره‌ای وجود نداشته است.

انتهای پیام / فارس

 

لینک کوتاه : http://gilnevis.ir/?p=15135

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها