نیمی از شالیزارهای گیلان آماده برداشت است - پایگاه خبری گیل نویس
تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳
0
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

نیمی از شالیزارهای گیلان آماده برداشت است

  • کد خبر : 30443
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۵
نیمی از شالیزارهای گیلان آماده برداشت است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان ۵۱ درصد شالیزارهای استان را آماده برداشت دانست و گفت: در ۴۹ هزار هکتار از شالیزارهای استان برداشت مکانیزه برنج انجام شده است.

به گزارش گیل‌نویس، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان ۵۱ درصد شالیزارهای استان را آماده برداشت دانست و گفت: در ۴۹ هزار هکتار از شالیزارهای استان برداشت مکانیزه برنج انجام شده است.

صالح محمدی ۱۲۰ هزار هکتار از شالیزارهای استان گیلان را در مرحله رسیدگی دانست و اظهار کرد: شاهد برداشت برنج در ۶۱ هزار هکتار از شالیزارهای استان هستیم.

وی از پیش‌بینی برداشت مکانیزه ۲۱۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان خبر داد و گفت: در ۴۹ هزار هکتار از شالیزارهای استان برداشت مکانیزه برنج انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان نرخ تبدیل هر کیلوگرم شلتوک را در شالیکوبی‌های سنتی ۲۸۵۰ تومان و در شالیکوبی های مدرن ۲۹۵۰ تومان دانست و بیان کرد: شالیکاران در صورت دیدن رعایت نشدن نرخ تبدیل شلتوک به برنج می‌توانند موضوع را برای پیگیری به سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی و ۱۲۴ صنعت، معدن و تجارت استان اطلاع دهند.

وی با اشاره به شرایط آب و هوایی مناسب در روزهای اخیر و بارش‌های مناسب، گفت: کشاورزان از این فرصت برای برداشت دوم برنج (راتون) استفاده کنند.

محمدی از برنامه‌ریزی برای برداشت راتون در ۷۰ هزار هکتار از شالیزارهای استان خبر داد و افزود: ارقام هاشمی، علی کاظمی، آنام، گیلانه، توکا و کیان راتون‌دهی بیشتری دارند و گاهی بین ۳۰ تا ۴۰ درصد برداشت اول، محصول می‌دهند.

پایان پیام/

لینک کوتاه : http://gilnevis.ir/?p=30443

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها