نماز جمعه ۵ شهریور در سراسر گیلان اقامه می‌شود - پایگاه خبری گیل نویس
تاریخ : دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳
7
یر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان:

نماز جمعه ۵ شهریور در سراسر گیلان اقامه می‌شود

  • کد خبر : 23278
  • ۰۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷
نماز جمعه ۵ شهریور در سراسر گیلان اقامه می‌شود
شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان،با اشاره به اینکه نماز جمعه فردا (۵ شهریور) در همه شهرهای گیلان و با رعایت دستور العمل ها اقامه می شود، گفت: کمیته شهرستانی متشکل از امام جمعه، فرماندار و رییس مرکز بهداشت می توانند با توجه به شرایط بیماری کووید ۱۹ شهرستان تصمیم بگیرند.

به گزارش گیل نویس، حجت الاسلام و المسلمین «ولی الله عادلی»  امروز (پنجشنبه، ۴ شهریور) در جمع خبرنگاران افزود: ادامه همکاری با ستاد مبارزه با ویروس کرونا و بر اساس ابلاغ وزیر کشور نماز جمعه فردا در شهرهای قرمز در فضای باز با پذیرش ۷۰ نفر و در شهرهای نارنجی با پذیرش ۱۰۰ نفر با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار و ابتلا ویروس کرونا برگزار می شود.

وی اظهار داشت: همچنین کمیته شهرستانی متشکل از امام جمعه، فرماندار و رییس مرکز بهداشت می توانند با توجه به شرایط بیماری کووید ۱۹ شهرستان تصمیم بگیرند.

مدیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان خاطر نشان کرد: نماز جمعه فردا در رشت به امامت آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه این شهر برگزار می شود.

برای پیشگیری از یروس کرونا ضروریست تا نمازگزاران توصیه های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، فاصله فیزیکی را رعایت کرده، مهر و سجاده شخصی به همراه داشته باشند ضمن اینکه افراد با برخورداری از کوچکترین علائم سرماخوردگی برای حفظ سلامتی خود و دیگران از حضور در محل برگزاری نماز جمعه خودداری کنند.

نزدیک به یک هزار و ۹۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری بوده و تمام ١٧ شهرستان گیلان شامل رشت ، خمام ، سیاهکل، لاهیجان، آستانه اشرفیه، صومعه سرا، شفت، رضوانشهر، تالش ، رودسر، رودبار، بندانزلی ، آستارا ، لنگرود، ماسال، فومن و املش به لحاظ رنگ بندی کرونایی، قرمز هستند.

تماس با قطرات تنفسی فرد آلوده به کرونا یکی از راه های اصلی ابتلا به ویروس کرونا است، این قطرات تنفسی از طریق سرفه، عطسه و صحبت کردن و حتی تنفس معمولی انتشار می یابد بنابر این رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک که بارها به آن توصیه شده برای پیشگیری از ابتلا بسیار مهم و تاثیر گذار است.

کرونا در دنیا تاکنون ۶ جهش ژنتیکی خطرناک شامل آلفا، بتا ، گاما ، دلتا و لامبدا واتا داشته و دلتا یکی از نسخه های جهش یافته این ویروس است، به گفته متخصصان سویه دلتا حداقل ۲ تا سه برابر نسبت به سویه‌ ووهان مسری‌ تر است.

پایان پیام/

لینک کوتاه : http://gilnevis.ir/?p=23278

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها