انتخابات مقطع نمره دادن مردم به دولت و مجلس است/ جایگاه و مشروعیت مجلس و دولت برگرفته از رای مردم است - پایگاه خبری گیل نویس
تاریخ : دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳
13

انتخابات مقطع نمره دادن مردم به دولت و مجلس است/ جایگاه و مشروعیت مجلس و دولت برگرفته از رای مردم است

  • کد خبر : 18496
  • ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰
انتخابات مقطع نمره دادن مردم به دولت و مجلس است/ جایگاه و مشروعیت مجلس و دولت برگرفته از رای مردم است

نماینده ادوار مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات مقطعی است که مردم برنامه‌های دولت و نظارت توسط مجلس را قضاوت و تحلیل می‌کنند و به آن نمره می‌دهند.

به گزارش «گیل نویس» از رشت، سید علی آقازاده در دیدار جمعی از اهالی محله استقامت رشت با اشاره به حاکمیت نظام اسلامی در جامعه اظهار کرد: امروز به لطف خدای متعال تحت لوای حاکمیتی زندگی می‌کنیم که با عزم، اراده، اعتقاد و باورهای الهی مردم به پیروزی رسیده است.

وی به فراز و نشیب‌های سخت انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: به لطف خدا روزهای خوشی را داشتیم و خواهیم داشت.

نماینده مردم رشت در هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حاکمیت اسلامی دارای آرمان‌ها و بنیان‌هایی است، تصریح کرد: امروز شاهد یک حاکمیت سیاسی کامل در جامعه اسلامی هستیم و قانون اساسی پیشرویی داریم که به قانون‌های اساسی کشورهای پیشرفته تنه می‌زند.

مردم تشکیل‌دهنده ارکان نظام اسلامی هستند
آقازاده با برشمردن ارکان برجسته نظام اسلامی، بیان کرد: مردم تشکیل دهنده ارکان نظام اسلامی هستند و مجلس، دولت، قوه قضائیه، سیستم نظارتی و امنیتی جزو شاکله و پایه‌های نظام محسوب می‌شوند.

وی دولت، مجلس و قوه قضائیه را سه رکن اداره کننده نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: در جمهوری اسلامی دولت منبعث از مجلس است ضمن اینکه قوه قضائیه رابطه متعامل و پشتیبانی از دو قوه دیگر را به عهده دارد و طبق قانون اساسی تمام قوا تحت امر ولی فقیه در جامعه اسلامی هستند.

جایگاه و مشروعیت مجلس و دولت برگرفته از رای مردم است
این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه ارکان نظام اسلامی توسط مردم تشکیل می‌شود، خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس و رئیس جمهوری توسط مردم انتخاب می‌شوند بنابراین هر کدام جایگاه مسئولیتی خود را دارند و این جایگاه و مشروعیت توسط ملت به آنها واگذار شده است.

آقازاده، قانونگذاری و نظارت را دو وظیفه اصلی نمایندگان مجلس شورای اسلامی ذکر کرد و یادآور شد: مردم می‌گویند قانونی که نمایندگان براساس منافع ملی، مصلحت و حکمت نظام در مجلس تصویب و تدوین کردند، را به عنوان امانتدار ملت باید بر آن نظارت داشته باشند.

وی با بیان اینکه دولت‌ها موظف هستند برنامه و راهبرد داشته باشد، اظهار کرد: دولت وظیفه دارد متناسب با نیازهای سیستم رده‌های اجرایی را تشکیل دهد و این امر تعریف شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی، داشتن برنامه‌های کوتاه‌مدت، بلندمدت و چشم‌انداز را جزو سیاست‌های یک حاکمیت دانست و تصریح کرد: آنچه مردم انتظار دارند و مورد بحث است، اینکه دولت و مدیریت اجرایی زیرمجموعه به نوعی مجلس محسوب می‌شود و مجلس در راس امور است ضمن اینکه دولت باید برابر قانونی که در مجلس مصوب شده، سیاست‌ها و برنامه‌های خود را تنظیم و تدوین کرده و طبق آن عمل کند.

آقازاده با تاکید براینکه دولت باید کشور را به سمت توسعه و پیشرفت برابر استانداردها و تعریفی که خودش کرده پیش ببرد، بیان کرد: مجلس نیز باید بر تمام برنامه‌ها و عملکرد دولت که انجام می‌دهد، نظارت داشته باشد.

وی به انجام روند مذکور توسط دولت و مجلس در دو دهه نخست انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: در گذشته فرآیند و ساختار طبیعی برنامه‌های تعریف شده توسط مجلس، دولت و قوه قضائیه انجام می‌شد و حساسیت‌های امروز را نداشت.

عضو فراکسیون اصولگرایان هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تهیه برنامه وظیفه دولت و نظارت بر حسن اجرای آن وظیفه مجلس است، خاطرنشان کرد: انتخابات مقطعی است که مردم برنامه‌های دولت و نظارت بر آن توسط مجلس را به دلیل اینکه مربوط به سرنوشت‌شان است، قضاوت و تحلیل می‌کنند و به آن نمره می‌دهند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://gilnevis.ir/?p=18496

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها