تبعیض در افزایش حقوق بازنشستگان - پایگاه خبری گیل نویس
تاریخ : دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳
2

تبعیض در افزایش حقوق بازنشستگان

  • کد خبر : 14777
  • ۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵
تبعیض در افزایش حقوق بازنشستگان

حقوق بازنشستگان کشوری در حالی 27/8 درصد افزایش یافت که این افزایش حقوق برای بازنشستگان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی 14/5 درصد است.

به گزارش سرویس اجتماعی «گیل‌نویس»، به گفته مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری افزایش حقوق بازنشستگان تحت پوشش این صندوق 27.8 درصد بوده این در حالی است که حداکثر افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی 14.5 درصد بوده است. این رفتار دولت را بازنشستگان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی «تبعیض» بین بازنشستگان می‌خوانند و به آن اعتراض دارند ولی گوش شنوایی نیست.

محمود اسلامیان در نشست خبری با بیان اینکه سال 95 حداقل حقوق بازنشستگان کشوری 750 هزار تومان بود، توضیح داد: با افزایش پلکانی و 20 درصدی این مبلغ به 900 هزار تومان رسید و امسال تلاش کردیم که تبعیض‌ها را از بین ببریم و کف حقوق به یک میلیون و 150 هزار تومان رسید و تا سقف دو میلیون 100 هزار تومان افزایش پلکانی داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه حداقل حقوق بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری کمتر از یک میلیون و 150 هزار تومان نخواهد بود، گفت: میزان افزایش حداقل امسال نسبت به سال گذشته 27.8 درصد است.

اسلامیان اظهار کرد: افزایش حقوق بازنشستگانی که کمتر از دو میلیون و 100 هزار تومان بوده از محل افزایش سالانه و همسان‌سازی به طور میانگین 20 درصد است و به این ترتیب 84 درصد بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری مشمول افزایش سالانه 10 درصدی و همسان‌سازی 16درصد نیز صرفا مشمول افزایش سالانه 10 درصد شده‌اند.

جبران کاهش قدرت 67 درصدی

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: بحث معیشتی ناشی از حقوق یکی از معضلات بازنشستگان است و متاسفانه در دولت گذشته قدرت خرید بازنشستگان 67.7 درصد کاهش پیدا کرد.

وی اظهار کرد: طی 4 سال گذشته سعی شده افزایش حقوق‌ها طوری باشد که قدرت خرید بازنشستگان ترمیم شود و حقوق فروردین بازنشستگان نیز با احکام جدید و افزایش پلکانی صادر شده و بازنشستگان در 31 استان کشور حقوق‌شان را به صورت آنلاین دریافت کردند.

به گفته مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، یک میلیون و 324 هزار بازنشسته تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری هستند که تنها 5 درصد از بازنشستگان سازمان بازنشستگی کشوری حداقل حقوق یعنی یک میلیون و 150 هزار تومان دریافت می کنند.

واکنش بازنشستگان تآمین اجتماعی

با توجه به اینکه نشست خبری مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری 4 اردیبهشت بوده، اخبار آن دوشنبه و سه‌شنبه از طریق رسانه ها منتشر شد که واکنش های بسیاری از بازنشستگان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی را به دنبال داشت.

حداکثر میزان افزایش حقوق بازنشستگان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی امسال 14.5 درصد است، همچنین بیش از 60 درصد بازنشستگان این سازمان حداقل حقوق یا کمتر از آن را دریافت می کنند در حالی که تنها 5 درصد از بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری حداقل حقوق را دریافت می کنند.

البته حداقل حقوق بازنشستگان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی کمتر از 900 هزار تومان است در حالی که حداقل حقوق بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری یک میلیون و 150 هزار تومان است.

ابهامات درباره نحوه افزایش حقوق بازنشستگان و اینکه چرا بین بازنشستگان تبعیض قائل می شوند و چرا همسان‌سازی حقوق درباره بازنشستگان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی اجرا نمی‌شود، بارها از سوی بازنشستگان تامین اجتماعی از طریق پیامک و نامه و تلفن و حضوری با همشهری مطرح شده که هنوز پاسخ روشنی به آنها داده نشده است.

انتهای پیام/ همشهری

لینک کوتاه : http://gilnevis.ir/?p=14777

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها