آمریکا در برابر اقتدار ملت ایران از موضع خود کوتاه آمد - پایگاه خبری گیل نویس
تاریخ : دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳
14

آمریکا در برابر اقتدار ملت ایران از موضع خود کوتاه آمد

  • کد خبر : 31
  • ۳۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹
آمریکا در برابر اقتدار ملت ایران از موضع خود کوتاه آمد

وزیر کشور با بیان اینکه فضای کشور فضای امنی است اما تهدیدات وجود دارد، گفت: دشمنی آمریکا تمام نشده است بلکه آمریکا مجبور شده است در برابر اقتدار ملت ایران نسبت به موضع خود کوتاه بیاید.

رحمانی فضلی، وزیر کشور در همایش احزاب و انتظارات از مجلس دهم با اشاره به نقش احزاب در تحقق اهداف انقلاب ضمن تشکر از نقش احزاب در انتخابات مجلس و خبرگان گفت: در انتخابات مجلس و خبرگان در تمام نقاط کشور انتخابات در فضایی توأم با امنیت و آرامش برگزار شد و یک مورد تنش در هیچ یک از نقاط کشور نداشتیم.

وزیر کشور اظهار کرد: احزاب در کشور ما مقید به قانون و همکاری با وزارت کشور بودند. ما در این دوره از انتخابات علیرغم اینکه مجوز کنترل فضای مجازی داشتیم اما کنترلی از نظر امنیتی نکردیم زیرا دیدیم که همه چیز خوب است و هیچ نقصی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه با صبر و خویشتن داری فضای انتخابات را به سمت خوبی حرکت دادیم، گفت: 50 یا 60 درصد فعالیت ها در حوزه تعیین صلاحیت ها هیچ وقت اعلام نشدند و فقط نتایج این صلاحیت ها اعلام شد. در بحث تایید صلاحیت ها این موضوع با اختیاراتی که قانون به شورای نگهبان داده بود به خوبی انجام شد و در چهارچوب قانون حرکت کردیم و فضای انتخابات فضای رقابتی بود و از نظر وزارت کشور این دوره از انتخابات بالاترین مشارکت را داشته ایم.

وی با اشاره به آمادگی کامل وزارت کشور در برگزاری انتخابات الکترونیک و عدم اعمال آن در مراحل آخر با توجه به نظر شورای نگهبان گفت: در قانون حق انتخاب این موضوع با شورای نگهبان است و وزارت کشور، دستگاه ها سفارش ساخت آنها را در خارج از کشور داده بود و بسیاری از افراد و مسئولان برای بازدید از مراحل ساخت دستگاه ها آنها را مشاهده کردند اما نتوانستیم آنها را قانع کنیم، ما امید به برگزاری انتخابات کاملا الکترونیک داشته باشیم اما در نهایت نظر شورای نگهبان نظر اساسی است و همان را اعمال کردیم.

وی اظهار کرد: در قانون انتخابات تمام ایرادات و اشکالات را وارد می کنیم و جایگاه شورای نگهبان به عنوان جایگاهی عالی باید دیده شود و این موضوع در قوانین روشن و منفک از یکدیگر باید تبیین شود و تمام نهادها باید در این زمینه پاسخگو باشند.

وی در مورد انتخابات 96 گفت: ما در سال 96 سه انتخابات را پیش رو داریم که انتخابات شوراها، ریاست جمهوری و چهار دوره مجلس است و قطعا در سال 96 تلاش های بیشتری را می طلبم حتی برای برگزاری انتخابات در یک حوزه نیز باید تمام فرایندهای انتخاباتی پشت سر گذاشته شود و تمام مراحل به دقت انجام گیرد.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: از نظر اهمیت و حساسیت در انتخابات مجلس و خبرگان تمام انرژی های سیاسی در تهران جمع شده و تمام رقابت ها در تهران دیده می شد زیرا تمام امکانات در تهران شکل گرفته بود.

وی در مورد انتخابات شوراها اظهار کرد: انتخابات شوراها باید در روستاها مورد تایید قرار گیرد که این موضوع با مسایل قومی و محلی و سایر موارد مواجه است و نیازمند مدیریتی هوشمندانه است.

وی در مورد فضای سیاست خارجی اظهار کرد: ایران در یک منطقه بی ثبات قرار دارد و در تمام کشورها و تمام تحولات منطقه ای ایران محور تحولات است.

وی در مورد کودتای ترکیه گفت: این کودتا تمام بازیگران را دچار شوک کرد اما باید بدانیم که ایران نقطه امن در منطقه است.

وی در مورد حساسیت امنیت در کشور گفت: دو روز گذشته تیمی که از طریق یک منزل مسکونی و حفر چاه های عمیق درصدد دست یابی و انهدام دو نهاد امنیتی کشور (نیروی انتظامی و سپاه) بودند، منهدم شدند و این موضوع نشان دهنده هوشیاری نهادهای امنیتی است.

وی در مورد تحولات منطقه ای و نقش ایران در آن اظهار کرد: هر کشوری در منطقه بخواهد کاری انجام دهد باید اثر ایران را ببیند و نمی تواند اثر کشور ما را نادیده بداند. این موضوع نشان از قدرت ایران و تدابیر رهبری و دولت است.

وی در مورد شرایط کنونی و لغو تحریم ها گفت: در عرصه بین المللی شاهد رفع تحریم ها هستیم. یکی از این تحریم ها فروش نفت و مبادلات مالی بود که این دو تحریم هر دو برای ما شکننده بودند اما در حال حاضر هیچ مشکلی در نقل و انتقال مالی نداریم و به گونه ای که آثار این تحولات را در کشور کتمان می کنند، اشتباه است.

 رحمانی فضلی ادامه داد: حضور سرمایه گذاران در کشور قابل کتمان نیست. ایران با کنار زدن تحریم ها جنگ روانی و انزوای سیاسی علیه خود را کنار زد، انها قصد داشتند ایران را منزوی کنند و بحث ایران هراسی و محدودیت های مسافرتی به ایران از همین نقطه شروع می شد. در جنگ روانی تمام رسانه ها علیه ایران کار می کردند و ایران هراسی و ساخت سلاح هسته ای را شبانه روز اعلام می کردند. ما در این بستر و فضا کار می کردیم و باید بتوانیم با وحدت و انسجام کارها را پیش ببریم.

وی اظهار کرد: برخی می گویند آمریکا سر عقل آمده یا توطئه های آمریکا کم شده است یا آمریکا دیگر دشمنی نمی کند تمام این تصورها غلط است و باید بگوییم خیر این گونه نیست، اگر آمریکا مجبور شده است کناره گیری کند این به دلیل اقتدار ملت ایران است که آمریکا را مجبور کرده نسبت به موضوع خود کوتاه بیاید.

وی با تاکید بر تقویت نیروهای اسلامی گفت: نباید خلط مبحث کنیم و در هر جایی که می توانیم باید نیروهای انقلابی را تقویت کنیم و البته پنهان کاری از افکار عمومی نداشته باشیم. سرمایه اصلی ما مقاومت و اعتماد مردم است و نباید این امید را ناامید کرد.

وی گفت: در شرایط داخلی کشور از لحاظ امنیتی بسیار باثبات و امن است اما این موضوع به معنای آن نیست که هیچ اتفاقی نمی افتد بلکه ما در معرض تهدیدات بسیار جدی هستیم و در مناطق مرزی و کشورهای همسایه شاهد بی ثباتی هستیم در حال حاضر امنیت کشورهای مرزی و کشورهای همسایه توسط ما حفظ می شود زیرا این کشورها از لحاظ تعادل و تعاون در نقطه خوبی به سر نمی برند.

وی گفت: امنیت کشور در شرایط مطلوب قرار داد اما تهدیدات وجود داشته و یک اتفاق کوچک در کشور می تواند هزینه های زیادی را برای ما تحمیل کند.

وی با بیان اینکه دولت مدل اقتصادی مقاومتی رهبری انقلاب را با جان و دل پذیرفته است، گفت: با این مدل ما شاهد افزایش 50 درصدی صادرات در مرداد هستیم. سرمایه گذاران باید امیدوار باشند و مردم نیز باید نسبت به این فعالیت ها اعتماد کنند. بحث بیکاری بحثی نیست که فقط دولت برای آن تلاش کند چرا تصور می کنیم که دولت به تنهایی باید فعالیت کند.

وی با بیان اینکه در سیاست داخلی از ثبات و نشاط قابل قبولی برخوردار هستیم، گفت: احزاب از سردمداران فعالیت سیاسی در کشور هستند و نفع فعالیت حزبی به تنهایی برای هیچ یک از احزاب نبوده است و خانه احزاب به دست خود شما شکل گرفته است و از نظر وزارت کشور فعالیت احزاب قابل قبول است.

وی گفت: در انتخابات پیش رو نگران شور و شکوه نیستیم و بر اساس تحقیقات ما انتخابات در این دوره بسیار باشکوه تر بوده و شاهد مشارکت 64 درصدی مردم خواهیم بود و باید تلاش کنیم انتخابات در فضای قانونی و امن صورت گیرد که البته بستر انتخابات می تواند به دلیل بی تدبیری و فقدان مدیریت و یا تغییرات نابجا به تنش تبدیل شود و برای رسیدن به این هدف در خارج از کشور برنامه ریزی شده است و باید با هوشیاری فضای انتخابات را به سمت رقابت حرکت دهیم. در فضای رقابت است که فضای امن برای رقبا ایجاد می شود. از احزاب توقع داریم که وزارت کشور را در انتخابات پیش رو یاری کنند. ما گوشی باز برای شنیدن صحبت های شما داریم، نشاط و شکوه انتخابات نشاندهنده اقتدار ملی است.

وی در مورد مدیران برجسته و متخلف در کشور گفت: در مورد مدیران کلی گویی نکنیم و به افکار عمومی تحمیل نکنیم ابهام گویی در مورد تمام مدیران، مدیران برجسته را زیر سوال می برد اگر کسی متخلف است با آن برخورد نکنید، کسی مانع برخورد شما با مدیران متخلف نیست. وقتی مدیران را انتخاب می کنید از صد فیلتر عبور دهید و وقتی بر مسند اجرایی می نشینند از آنها بخواهید مدیران جهادی باشند.

لینک کوتاه : http://gilnevis.ir/?p=31

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها