حرکت دانشگاه آزاد اسلامی به سوی مهارت محوری جدی است - پایگاه خبری گیل نویس
تاریخ : دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳
1
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان:

حرکت دانشگاه آزاد اسلامی به سوی مهارت محوری جدی است

  • کد خبر : 30798
  • ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۷:۱۷
حرکت دانشگاه آزاد اسلامی به سوی مهارت محوری جدی است
مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود برگزار شد.

به گزارش گیل‌نویس، با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان، نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی ، نماینده عالی دولت در لنگرود و جمعی از مدیران استانی و شهرستان و همچنین اساتید و کارکنان این واحد دانشگاهی ،مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود در سالن اجتماعات واحد لنگرود برگزار شد.

دکتر مجتبی ملکی چوبری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان در مراسم تودیع و معارفه رییس واحد لنگرود، ضمن تبریک  فرارسیدن هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس ، گفت : هفته دفاع مقدس،  یادآور خون‌های گرانقدر و مقدسی است که در پای شجره طیبه انقلاب اسلامی ریخته شد. شهرستان لنگرود زادگاه سرداران و مدافعان حرمی است که با نثارخون پاکشان ، امنیت امروز ما را تضمین کردند .در هفته دفاع مقدس جا دارد یاد این شهدا گرامی داشته شود .

وی همچنین ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی  بعد از چهار دهه فعالیت آموزشی،  تبدیل به شجره طیبه ای شده است و این شجره طیبه بزرگ امروز تبدیل به بزرگترین دانشگاه حضوری جهان شده است. دانشگاهی که مولود انقلاب است و ۷۰۰ کارمند و ۷۰۰ هیات علمی در استان گیلان در این دانشگاه مشغول خدمت رسانی به جامعه فرهیخته استان است .

ملکی چوبری ، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۴۰۰ ، از سند تحول و تعالی دانشگاه رونمایی کرد و  یکی از بندها و الزامات این سند اجرایی شدن دانشگاه است و در این سند مقرر شده است که دانشگاه آزاد اسلامی نیز باید متناسب با دانشگاههای نسل ۳ و ۴ حرکت کرد .

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان ، با بیان اینکه حرکت دانشگاه آزاد اسلامی به سوی مهارت محوری جدی است، تاکید کرد: ما باید از آموزش حافظه محور به سوی آموزش مهارت محور حرکت کنیم و برای خانواده ها نیز بسیار مهم است که دانشجویان و فرزندانشان علاوه بر درس خواندن در دانشگاه، مهارتی را هم بیاموزند و این اولین خیزش در دانشگاه است که دانشگاه آزاد اسلامی لنگرود به عنوان قطبی در شرق گیلان نشو و نما می کند و می تواند با موفقیت به سوی مهارت محوری حرکت کند.

رئیس کانون بسیج استادان دانشگاه آزاد اسلامی گیلان ، تصریح کرد: پژوهش در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی امری جدا نشدنی است و دانشگاهها بر پایه پژوهش شکل یافته اند اما  باید بتوانیم پژوهش های تکلیفی خود را  به سمت پژوهش های حل مسئله حرکت دهیم و در این خصوص  اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی همواره و در حال حاضر در حل مشکلات استان،  کمک حال دولت هستند .

ملکی چوبری خاطر نشان کرد: استان گیلان کمترین نرخ در زاد و ولد را دارد و در سند تحول دانشگاه به عنو ان سومین ماموریت دانشگاه آزاد اسلامی  باید به سمت فعالیت های اقتصادی حرکت کنیم  در عین حال سیاست ما در فعالیت های فرهنگی تغییر کرده است و بایستی از سمت ناکارآمدی فرهنگی به سوی کارآمدی فرهنگی دانشگاه حرکت کنیم و با برنامه ریزی مناسب بتوانیم جوان اسلامی کارآمد را تربیت کنیم.

در این مراسم دکتر محمد رضا جلالی فرماندار شهرستان لنگرود ، خواستار گسترش علمی در سطح شهرستان شد و افزود: مقام معطم رهبری در خصوص گسترش نظام علمی که یکی از منویات ایشان نیز بوده امر توسعه علمی را باید درشهرستان لنگرود درنطر بگیریم  و برای آن برنامه ریزی داشته باشیم.

وی افزود: بعد از انقلاب اسلامی ایران ، رنسانس علمی و رشد علمی در کشور انجام شد ولی چرخه تکمیل علم کامل نشد چرا که ما از دانشجویان و اساتید فاصله داریم و باید به این قشر نزدیک شویم . دانشگاهها  باید حلال مشکلات جامعه و کشور باشند و ما باید رشد علمی  کشوررا نیز مد نطر داشته باشیم ولی از بحث دیانت در امور آموزشی غافل شده ایم .

نماینده عالی دولت در لنگرود تصریح کرد: ما باید بتوانیم ضرورت اداره کشور را برای همگی و با هویت دینی و ایرانی تفسیر کنیم و  برای اینکه فردایی روشن داشته باشیم باید بتوانیم جوانانی را تربیت کنیم که دین دار و با هویت ایرانی و اسلامی باشند .

فرماندار لنگرود ضمن تشکر از دانشگاه آزاد اسلامی لنگرود توجه به نخبگان را در راس امور خواند و اذعان داشت: ما در شهرستان لنگرود به بحث تخبگان توجه ویزه داشته باشیم که این امر بسیار مهم و ویژه خواهد بود.  مهم است توجه ویزه کنیم .

همچنین مهرداد بائوج لاهوتی نماینده مردم شریف لنگرود در مجلس شورای اسلامی ، عملکرد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان را در مدت کوتاه انتصاب ، مناسب ارزیابی کرد و افزود: ما باید بتوانیم با توجه به نقشه راه دانشگاهها مسیری را دنبال کنیم و نباید فقط تولید مدرک کنیم بلکه باید بعد از اتمام دانشگاه فارغ التحصیلان  با یک حرفه فنی و مهارت  آشنا شده باشد .

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی لنگرود یک مرکز دانشگاهی کوچک بود و پس از سالها تلاش توانستیم آن را از مرکز به واحد دانشگاهی تبدیل کنیم و الان دانشگاه در زمینی معادل ۸ هکتار احداث شد و باید به سمت رشد و تعالی حرکت کند.

لازم به ذکر است در پایان طی مراسم و حکمی از سوی دکتر مجتبی ملکی چوبری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان، از زحمات دکتر حسین صفری در مدت تصدی پست ریاست دانشگاه آزاد اسلامی لنگرود تکریم شد و دکتر محمد خوشحال به عنوان رئیس جدید این واحد دانشگاهی به حاضرین معرفی شد.

پایان پیام/

لینک کوتاه : http://gilnevis.ir/?p=30798

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها