دشمن با هتک حرمت قرآن کریم اسلام ستیزی می‌کند/ لزوم توسعه مهد کودک‌های قرآنی در گیلان - پایگاه خبری گیل نویس
تاریخ : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳
1
نماینده ولی فقیه در گیلان:

دشمن با هتک حرمت قرآن کریم اسلام ستیزی می‌کند/ لزوم توسعه مهد کودک‌های قرآنی در گیلان

  • کد خبر : 30651
  • ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۴
دشمن با هتک حرمت قرآن کریم اسلام ستیزی می‌کند/ لزوم توسعه مهد کودک‌های قرآنی در گیلان
نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، با اشاره به اینکه بشر امروز برای نجات و رهایی به دامان قرآن گرویده است، گفت: دشمن با علم به این مسئله با شروع دوباره هتک حرمت قرآن کریم، اسلام ستیزی می‌کند.

به گزارش گیل‌نویس، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، پیش از ظهر امروز، یکشنبه در آئین رونمایی از پوستر «هماوری قرآنی آلاء» در رشت، با بیان اینکه هرکس که طالب علم است؛ با قران مانوس باشد؛ اظهار کرد: زندگی حقیقی و حیات طیبه در پرتو علم به دستور‌ها و رهنمود‌های قرآن شکل می‌گیرد؛ چرا که قرآن روش صحیح زیستن را به انسان می‌آموزد و برنامه‌ای را که در بر گیرنده تمام ابعاد زندگی انسان و تضمین کننده سعادت فردی، اجتماعی، دنیوی و اخروی اوست، ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به محشور بودن آیت الله جوادی آملی با قرآن، افزود: مبانی اموزنده قران در آثار آیت الله جوادی آملی در بسیاری از امور مربوط به جامعه، سیاست، حقوق بین‌الملل، عقل و خرد، دادرسی، موضوع زنان (کتاب بی نظیر زن در اینه جمال و جلال)، موضوع حج و غیره مشهود است.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه انسان به میزان به کار گرفتن آموزه‌ها و دستور‌های قرآن در زندگی موفقیت کسب خواهد کرد، خاطرنشان کرد: اما هر اندازه از قرآن فاصله بگیرد، دچار خسارت و ضرر خواهد شد.

وی با اشاره به شروع مجدد قرآن ستیزی در دنیا، تصریح کرد: بشر امروز دوباره به دامان قرآن پناه آورده و دشمن چون به این مسئله واقف است برای محروم کردن بشر از این نعمت الهی قرآن ستیزی می‌کند.

به گفته آیت الله فلاحتی بعد از ۱۱ سپتامبر بر تعداد مسلمانان دنیا افزوده شد و این نشان دهنده آن است که هرچه دشمنان اسلام ستیزی و قرآن ستیزی کنند بر پیروان اسلام و قرآن افزوده خواهد شد.

وی قرآن کریم را برنامه‌ای هدفمند برای زندگی بشر خواند و افزود: از نظر مصداقی افرادی که به قرآن عمل کردند به سعادت حقیقی دست یافتند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه قرآن برای افراد و جامعه هدایتگر می‌باشد؛ اظهار کرد: هر ملتی که به قرآن تمسک کند در دنیا و آخرت سعادتمند است.

وی با اشاره به برکات آیات شریف قرآن کریم، در مورد تاثیر آیات سوره مبارکه حج تصریح کرد: از جمله آثار و برکات این سوره روزی شدن حج و زیارت حرمین شریفین است.

امام جمعه رشت، با اشاره به روایت هایی از افراد مسیحی و غیر مسلمان که به اسلام گرویده‌اند، خاطرنشان کرد: این افراد برای آشنایی با دین مبین اسلام، ابتدا قرآن را مطالعه می‌کنند و پس از انس با قرآن کریم، به اسلام گرایش می یابند.

وی با تاکید براینکه مربیان قرآن باید در گفتار و عمل مطابق آموزه های قرآن کریم عمل کنند؛ ادامه داد: باید قرآن در زندگی مربی قرآن آمیخته باشد تا بتواند در متربی خود تاثیرات مثبت را بگذارد.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه هر مربی قرآن باید کتاب‌های آیت الله مطهری را یک دور مطالعه کرده و نزد یک معلم اخلاق دوره ببیند؛ خاطرنشان کرد: همه این موارد برای این است که مربیان قرآن متخلق و آراسته به اخلاق قرآنی باشند.

وی با تاکید بر اینکه مربی باید ظرفیت‌های قرآنی را شناسایی و به دیگران انتقال دهد؛ اظهار کرد: تأثیر نفوذ مربی بر رشد همه جانبه متربی کاملاً روشن و آشکار است و علاوه بر این تربیت خانواده نیز بر رشد اخلاقی متربی تاثیرگذار است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با انتقاد از روش تربیتی در برخی مهدهای کودک، تاکید کرد: آموزه های دینی و تربیتی را باید از سن کودکی به فرزندانمان بیاموزیم؛ لذا پسندیده است که مهدهای کودک ما به مهدهای قرآنی تبدیل شوند.

وی یادآور شد؛ در امر تربیت و آموزش دینی کودکان، مهدهای قرآنی عنصری مهم و تأثیرگذار هستند که در کنار جنبه‌های مختلف آموزش، اصول اخلاقی و سبک زندگی را به شیوه دینی به کودکان آموزش می‌دهند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه مهدهای قرآنی دریچه‌ای برای آشنایی کودکان با فضای آموزشی و سرمایه‌های بزرگ معنوی و دینی هستند؛ تصریح کرد: امروزه برخی از مهدهای غیرقرآنی رویکردی به سمت تفکر غرب دارند و از موسیقی‌هایی استفاده می‌کنند که برای روح و روان کودکان مناسب نیست.

وی در خاتمه رویداد هماوری قرآنی آلاء (آلاء به معنی نعمت ها، نیکی ها، بر گرفته از سوره مبارکه الرحمن)، را فرصت مناسبی برای احیای فعالیت‌های قرآنی و‌ کشف استعدادهای نوین در این زمینه در مناطق مختلف استان گیلان دانست.

پایان پیام/

لینک کوتاه : http://gilnevis.ir/?p=30651

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها