کارگاه طرح تحول دروس معارف اسلامی در دانشگاه گیلان برگزار شد - پایگاه خبری گیل نویس
تاریخ : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳
1

کارگاه طرح تحول دروس معارف اسلامی در دانشگاه گیلان برگزار شد

  • کد خبر : 30639
  • ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۹
کارگاه طرح تحول دروس معارف اسلامی در دانشگاه گیلان برگزار شد
کارگاه آموزشی طرح تحول دروس معارف اسلامی با حضور معاونت آموزشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور، رئیس دانشگاه گیلان، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان و مدرسین درس معارف اسلامی با هدف تقویت رویکرد تربیتی و ارتقای اثربخشی دروس معارف اسلامی در دانشگاه گیلان برگزار شد.

به گزارش گیل‌نویس، کارگاه آموزشی طرح تحول دروس معارف اسلامی با حضور معاونت آموزشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور، رئیس دانشگاه گیلان، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان و مدرسین درس معارف اسلامی با هدف تقویت رویکرد تربیتی و ارتقای اثربخشی دروس معارف اسلامی در دانشگاه گیلان برگزار شد.

دکتر دوستار رئیس دانشگاه در این نشست، با تأکید بر اثرگذاری و نقش دانشگاه ها بر تغییر نگرش جامعه، اظهار کرد: در دانشگاه‌ها دانشجویان دروس مختلفی را بصورت رسمی و فوق‌برنامه آموزش می بینند که هرکدام دارای اصول و هدفی هستند که هم‌افزایی این دروس در ساحت تربیتی دانشجویان منجر به تقویت معنویت، مهارت‌های فنی، اجرایی، تربیتی و افزایش حس مسئولیت‌پذیری نسبت به جامعه می‌شود.

رئیس دانشگاه گیلان ضمن بیان اینکه دروس معارف اسلامی هم اهداف دانشی و هم نگرشی دارد افزود: با عملیاتی کردن این درس، باید شاهد اثربخشی این درس در زندگی روزمره و رفتار دانشجویان باشیم که این همان مبانی دانشی و تغییر نگرش دروس معارف اسلامی است.

وی با مهم دانستن توانمندسازی دانشجویان برای دریافت پاسخ ابهامات موجود، تصریح کرد: تقویت مهارت و متناسب‌سازی سبک زندگی با مکتب اسلام از اهداف مهارتی این درس است و ضروریست این درس بتواند به نیازمندیهای روز پاسخ دهد بنابراین انعطاف‌پذیری در سرفصلهای این درس یکی از امتیازات آن است.

دکتر دوستار با تأکید بر نقش الگوی مناسب در تغییر نگرش و رفتار دانشجویان گفت: یکی از بهترین الگوهای دانشجویان در سبک زندگی، اساتیدی هستند که در ارائه این درس مشارکت دارند.

رئیس دانشگاه گیلان با اشاره به مواجهه شدن دانشجویان با چالش‌های متعدد در دنیای رسانه‌ها، ارائه دروس معارف اسلامی در مقاطع تحصیلات تکمیلی را در راستای تداوم سبک زندگی اسلامی ضروری دانست.

حجت الاسلام و المسلمین علی محمد عباسی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان نیز با اشاره به توانمندسازی مدرسین در طرح تحول دروس معارف اسلامی افزود: ضروریست مدرسین معارف اسلامی علاوه بر تقویت خودشان از لحاظ علمی، در زمینه تقویت مهارت های ارائه و انتقال دروس با روشی نو و بدیع در جمع فرهیختگان و دانشجویان اهتمام ورزند.

حاج آقا عباسی ضمن تأکید بر اثرگذاری دروس معارف اسلامی در فضای فرهیخته دانشگاهی، توانمندسازی مدرسین معارف را در راستای رفع شبهات و سوالاتی که دانشجویان دارند مهم دانست.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدمهدی حرزاده معاون آموزشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور نیز، با هدف توانمندسازی مدرسین، به ارائه مطالبی در راستای تقویت رویکرد تربیتی و ارتقای اثربخشی دروس معارف اسلامی پرداخت.

پایان پیام/

لینک کوتاه : http://gilnevis.ir/?p=30639

نوشته‌های مشابه

۲۶شهریور
ساخت بیش از ۴۵ هزار واحد مسکن ملی در گیلان
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان خبر داد

ساخت بیش از ۴۵ هزار واحد مسکن ملی در گیلان

۲۵شهریور
آزادی فلسطین از محور مقاومت و جمهوری اسلامی می‌گذرد
۲۵شهریور
نقش زن در شکل گیری جامعه اسلامی بی بدیل است

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها