ناوگان سیار خون‌گیری در سطح استان باید افزایش پیدا کند - پایگاه خبری گیل نویس
تاریخ : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳
1
مدیرکل انتقال خون گیلان:

ناوگان سیار خون‌گیری در سطح استان باید افزایش پیدا کند

  • کد خبر : 30281
  • ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۲
ناوگان سیار خون‌گیری در سطح استان باید افزایش پیدا کند
مدیرکل انتقال خون گیلان با اشاره به اینکه پایگاه‌های متعدد دریافت خون در استان داریم و در رشت یک تیم سیار با اتوبوس حضور دارد، گفت: ناوگان اتوبوس انتقال خون در سطح شهر و استان باید توسعه یابد و نیروها در این زمینه باید افزایش پیدا کند.

به گزارش گیل‌نویس، بابک پاکدل امروز ۲۱ مرادد ۱۴۰۳ در آیین نکوداشت خبرنگاران در سالن اجتماعات سازمان انتقال خون گیلان، با اشاره به رشد مراجعین به انتقال خون، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۴۰ هزار و ۲۸۶ نفر به پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه کردند.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون حدود ۳۵ هزار و ۷۰۰ نفر موفق به اهدای خون شده‌اند، افزود: خون‌گیری از افراد بیانگر رشد بیش از چهاردرصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

مدیرکل انتقال خون گیلان با بیان اینکه اهدای خون در آقایان و بانوان گیلانی بیش از چهار درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته، گفت: اهدای خون جوانان زیر ۳۵ سال در گیلان نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۹ درصد رشد را نشان می‌دهد.

پاکدل با اشاره به رشد حدود پنج‌درصدی در اهدای مستمر، بیش از دودرصدی در اهدای بار اول و همچنین بیش از ۱۱۱ درصدی اهدای پلاکت سینگل جهت استفاده مبتلایان به سرطان اشاره کرد و افزود: تولید کیسه‌های گلبول قرمز کم لکوسیت رشد حدود ۲۳ درصدی داشته است.

وی به نقش پررنگ اصحاب رسانه و خبرنگاران در آگاه‌سازی مردم نسبت به اهدای خون اشاره کرد و گفت: هر چه از لحاظ فنی بالا باشیم اما حمایت فرهنگی و حضور مردم نباشد دچار مشکل می‌شویم.

مدیرکل انتقال خون گیلان با بیان اینکه اهداکنندگان مستمر جز سالم‌ترین افراد هستند که البته بررسی‌ها بر روی خون‌ها با دقت انجام می‌پذیرد، خاطرنشان کرد: بانوان در کارهای جهادی و علمی همواره نمونه هستند و حضور آن‌ها برای اهدای خون و کمک به فرهنگ‌سازی اهدای خون باید افزایش پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه خبزنگاران با امانتداری به انعکاس صحیح خدمات می‌پردازند، تصریح کرد: از ابتدای ماه محرم تا پایان ماه صفر سال‌جاری پویش نذر خون را داشتیم که حضور مردم در این پویش نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

پاکدل با اشاره به اینکه پایگاه‌های متعدد دریافت خون در استان داریم و در رشت یک تیم سیار با اتوبوس حضور دارد، اظهار کرد: ناوگان اتوبوس انتقال خون در سطح شهر و استان باید توسعه یابد و نیروها در این زمینه باید افزایش پیدا کند.

پایان پیام/

لینک کوتاه : http://gilnevis.ir/?p=30281

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها