وزیر کشور: سد فخرآباد به هزار هکتار زمین آبرسانی می‌کند - پایگاه خبری گیل نویس
تاریخ : دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳
1

وزیر کشور: سد فخرآباد به هزار هکتار زمین آبرسانی می‌کند

  • کد خبر : 30195
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۰
وزیر کشور: سد فخرآباد به هزار هکتار زمین آبرسانی می‌کند
وزیر کشور یکی از مزایای سد لاستیکی فخرآباد را ذخیره آب تا ۵۰۰ هزار متر مکعب دانست و گفت: یکی از مزیت‌های این سد ذخیره آب تا سقف ۵۰۰ هزار متر مکعب است که به یک‌هزار هکتار آبرسانی می‌کند که یک بسیار ارزشمند است.

به گزارش گیل‌نویس، احمد وحیدی وزیر کشور ظهر امروز در حاشیه افتتاح سد لاستیکی فخرآباد رشت و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه افتتاح سد لاستیکی فخر آباد یکی از یادگاری‌های دولت سیزدهم و شهید جمهور است اظهار کرد: سد لاستیکی فخر آباد در دولت سیزدهم و‌ با پیگیری‌های شهید جمهور و با میدان‌داری استاندار افتتاح شد که جای تقدیر و قدردانی دارد.

وی یکی از مزایای سد لاستیکی فخرآباد را ذخیره آب تا ۵۰۰ هزار متر مکعب دانست و بیان کرد: یکی از مزیت‌های این سد ذخیره آب تا سقف ۵۰۰ هزار متر مکعب است که به یک‌هزار هکتار آبرسانی می‌کند که یک بسیار ارزشمند است.

وزیر کشور با اشاره به هدف خود از سفر به استان گیلان گفت: امروز به منظور سخنرانی در مراسم سردار شهید مرتضی حسین‌پور و بازدید از چند پروژه به بهره‌برداری رسیده به گیلان سفر کردم.

اسدلله عباسی استاندار گیلان نیز در حاشیه این افتتاح و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: توسعه و بهبود آبیاری حدود یک هزار هکتار از شالیزارهای منطقه، جلوگیری از تداخل آب‌شور دریا با آب شیرین رودخانه اشمک، تغذیه آب زیرزمینی، جمع‌آوری آب‌های خروجی زهکش‌ها در منتهی‌الیه ورودی به دریا و بازچرخانی آب و ساماندهی رودخانه را ازجمله اهداف احداث این سد است.

وی یکی از اهداف احداث این سد را آبیاری به یک هزار هکتال از اراضی کشاورزی دانست و گفت: توسعه و بهبود آبیاری حدود یک هزار هکتار از شالیزارهای منطقه، جلوگیری از تداخل آب‌شور دریا با آب شیرین رودخانه اشمک، تغذیه آب زیرزمینی، جمع‌آوری آب‌های خروجی زهکش‌ها در منتهی‌الیه ورودی به دریا و بازچرخانی آب و ساماندهی رودخانه را ازجمله اهداف احداث این سد است.

استاندار گیلان با بیان اینکه تکمیل سد لاستیکی فخرآباد تا سال ۱۴۰۰ راکت بوده است، افزود: این پروژه با اعتبار یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید که ارزش واقعی آن سه هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال است.

پایان پیام/

لینک کوتاه : http://gilnevis.ir/?p=30195

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها