اجرای برنامه محفل همزمان با شب عید غدیر در رشت برگزار می‌شود | پایگاه اطلاع رسانی گیل نویس
تاریخ : پنج شنبه, ۱۴ تیر , ۱۴۰۳
2

اجرای برنامه محفل همزمان با شب عید غدیر در رشت برگزار می‌شود

  • کد خبر : 29881
  • ۰۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۴
اجرای برنامه محفل همزمان با شب عید غدیر در رشت برگزار می‌شود
مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: برنامه محفل از ساعت ۲۰ روز دوشنبه، ۴ تیرماه در پیاده راه فرهنگی رشت همزمان با شب عید غدیر و در راستای دومین کنگره هشت هزار شهید گیلان برگزار می‌شود.

به گزارش گیل‌نویس، حجت‌الاسلام محمدعلی نجفی، شامگاه شنبه دوم تیر ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران با تبریک عید غدیر و سالروز تاسیس تبلیغات اسلامی، اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی با سه محور مردمی کردن تبلیغ دین، نگاه تخصصی در تبلیغ و نگاه تعاملی فعالیت می‌کند، تبلیغ دین مختص به یک فکر، اندیشه و حزب نیست و مردم از صدر اسلام تاکنون نقش آفرینی محوری در تبلیغ دین داشتند که این مهم باید تقویت شود.

اجرای طرح افکارسنجی در حوزه دینداری در گیلان

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اقدامات انجام گرفته در اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان طی چند ماه اخیر گفت: راه اندازی ادارات تبلیغات اسلامی در دو شهرستان خمام و ماسال، قرارگاه نوجوانان و قرارگاه بانوان در سازمان تبلیغات اسلامی گیلان از جمله اقدامات انجام گرفته در تبلیغات اسلامی استان است.

وی با اشاره به اجرای طرح افکارسنجی در حوزه دینداری با همکاری مرکز افکارسنجی جهاددانشگاهی استان، گفت: رصد و نیازسنجی یکی از مأموریت‌های مهم ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری به سازمان تبلیغات بوده که پروژه افکارسنجی در حوزه دینداری به نقاط قوت و ضعف جهت برنامه ریزی مناسب در این حوزه اجرا شد.

راه اندازی اتاق وضعیت فرهنگی در گیلان

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان از راه اندازی اتاق وضعیت فرهنگی در استان خبر داد و گفت: این اتاق فکر با هدف تخصصی کردن فضای تبلیغ مبلغین در قالب کارگروه‌های تخصصی در سازمان تبلیغات اسلامی گیلان راه اندازی شد.

نجفی با اشاره به تشکیل کارگروه تخصصی کودک و نوجوان و فضای مجازی در سازمان تبلیغات اسلامی گیلان بیان کرد: آموزش و توان‌افزایی ائمه جماعات در گیلان با تشکیل و برپایی کارگاه‌های آموزشی در چارچوب قرارگاه ملی مساجد پیگیری شد.

وی تصریح کرد: تبلیغات اسلامی در عزل و نصب ائمه جماعات نقشی ندارد، این سازمان در توانمندسازی و توان افزایی ائمه جماعات برنامه‌ها و اقدامات ویژه ای انجام می‌دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به برپایی جشن قرآنی با محوریت مفاهیم قرآن در استان، گفت: در حال حاضر ۷۰۰ حافظ قرآن ۵ جز به بالا در گیلان فعالیت می‌کنند.

نجفی با اشاره به استقبال کم نظیر مردم از طرح ملی زندگی با آیه‌ها در گیلان افزود: مشارکت مردم در طرح ملی زندگی با آیه‌ها بی‌نظیر بود و حدود ۱۰۰ هزار نفر در این طرح شرکت کردند.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهید آیت الله رئیسی و همراهان شهیدش بیان کرد: ۴۵۰ مراسم ویژه بزرگداشت شهید جمهور در سراسر گیلان برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان از اجرای طرح تبلیغی سواحل در استان خبر داد و گفت: بیش از ۴۰ روحانی در طرح تبلیغی سواحل گیلان فعالیت می‌کنند.

آمادگی راه‌اندازی مدارس صدرا ویژه دختران

نجفی بیان کرد: احیای مدرسه صدرا در گیلان از دیگر اقدامات مؤثر سازمان تبلیغات اسلامی استان است، فعالیت مدرسه صدرا در گیلان با استقبال ویژه مردم مواجه شد و بیش از ۱۰۰ نفر متقاضی ثبت‌نام سال هفتم متوسطه شدند؛ در حال حاضر دو مدرسه صدرا در رشت فعالیت می‌کند، در صورت هماهنگی و حمایت آموزش و پرورش این آمادگی وجود دارد تا مدرسه دخترانه صدرا در استان راه اندازی شود.

اجرای برنامه محفل در شب عید غدیر در  رشت

وی با بیان اینکه رشت در شب عید غدیر میزبان عوامل برنامه محفل می‌شود، گفت: استان گیلان با ظرفیت‌های بسیار خوب و شاخص قرآنی باعث شد تا در شب عید غدیر علاوه بر شبکه باران، آنتن شبکه سه سیما هم به ظرفیت‌های قرآنی گیلان اختصاص پیدا کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان در خصوص جزئیات این برنامه گفت: برنامه محفل از ساعت ۲۰ روز دوشنبه، ۴ تیرماه در پیاده راه فرهنگی رشت همزمان با شب عید غدیر و در راستای دومین کنگره هشت هزار شهید گیلان برگزار می‌شود، با اشاره به اهمیت و اثرگذاری این برنامه پر مخاطب، رسانه‌ها و خبرنگاران روایتگر حال خوب قرآنی گیلانی‌ها در جشن بزرگ شب عید غدیر باشند.

برپایی چله خدمت و چله تبیین در گیلان

وی با اشاره به برپایی چله خدمت و چله تبیین در استان گفت: تبیین دستاوردهای دولت سیزدهم و همچنین افزایش مشارکت حداکثری در انتخابات در دو برنامه چله خدمت و چله تبیین دنبال می‌شود، به موجب این برنامه ۳۵۰ طلبه آقا و خانم در سه عرصه خطابه، چهره به چهره و فضای مجازی در چله خدمت و چله تبیین آموزش دیده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه در حال حاضر ۷۴ خانه عالم در گیلان داریم، گفت: ۳۰ خانه عالم دیگر در استان گیلان ساخته می‌شود.

پایان پیام/

لینک کوتاه : http://gilnevis.ir/?p=29881

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

*

code

برچسب‌ها