فعالیت ۲ پایگاه انتقال خون گیلان همزمان با روز ولادت پیامبر اکرم (ص) - پایگاه خبری گیل نویس
تاریخ : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳
2
مدیرکل انتقال خون گیلان خبر داد:

فعالیت ۲ پایگاه انتقال خون گیلان همزمان با روز ولادت پیامبر اکرم (ص)

  • کد خبر : 28895
  • ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۳
فعالیت ۲ پایگاه انتقال خون گیلان همزمان با روز ولادت پیامبر اکرم (ص)
مدیرکل انتقال خون گیلان گفت: ۲ پایگاه انتقال خون رشت و لاهیجان فردا (سه‌شنبه) در تعطیلی سالروز میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) فعال است.

به گزارش «گیل‌نویس»، مدیرکل انتقال خون گیلان گفت: ۲ پایگاه انتقال خون رشت و لاهیجان فردا (سه‌شنبه) در تعطیلی سالروز میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) فعال است.

دکتر بابک پاکدل اظهار کرد: این ۲ پایگاه انتقال خون گیلان از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۳ برای خونگیری از مردم نوعدوست فعال است.

وی با اشاره به اهمیت همکاری مستمر افراد واجد شرایط برای اهداء خون و با تاکید بر اینکه نیاز به این مایع حیاتی و فرآورده‌های آن همیشگی است، از مردم نوعدوست خواست تا همواره یاریگر انتقال خون گیلان باشند.

مدیرکل انتقال خون گیلان با بیان اینکه هر واحد خون اهدایی؛ زندگی بخش سه انسان نیازمند به این مایع حیاتی است، خاطر نشان کرد: گلبول قرمز، پلاسما و پلاکت از جمله فرآورده‌های خونی است که برای بیماران نیازمند استفاده می‌شود.

استان گیلان به علت گردشگرپذیر بودن و آمار بالای تصادفات، جراحی های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان‌های نخست کشور به لحاظ مصرف فرآورده های خونی است.

حداقل سن ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۵ سال (اهداکنندگان مستمر تا ٧٠ سال)، حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، فواصل اهدا خون هر هشت هفته یکبار مشروط به آنکه تعداد دفعات آن در طول یکسال برای آقایان از چهار بار و برای خانم ها از سه بار تجاوز نکند، از شرایط اهدای خون است.

در نیمه نخست امسال ۵۲ هزار و ۲۰۲ نفر به پایگاه‌های انتقال خون گیلان مراجعه کردند که از این تعداد ۴۴ هزار و ۵۳۶ نفر موفق به اهدای خون شدند.

پایان پیام/

لینک کوتاه : http://gilnevis.ir/?p=28895

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها