آغاز نهضت آسفالت در معابر شهر رشت - پایگاه خبری گیل نویس
تاریخ : دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳
3

آغاز نهضت آسفالت در معابر شهر رشت

  • کد خبر : 26063
  • ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۵
آغاز نهضت آسفالت در معابر شهر رشت
شهردار رشت از آغاز نهضت آسفالت در معابر شهر خبر داد و افزود: در جهت رفع معضلات و عقب‌ ماندگیهای خرد عمرانی در فصل پائیز و زمستان از جمله آسفالت خیابانهای اصلی و معابر محلات به مقدار ۱۰ هزار تن آسفالت در رشت انجام شد.

به گزارش گیل نویس، سید امیر حسین علوی در جمع خبرنگاران با اشاره به عدم برنامه ریزی جهت تعیین تکلیف پیمانکاران شهرداری در چند سال اخیر گفت:با توجه به اینکه اکثر این پیمان ها مربوط به سنوات گذشته است مدیریت شهری ساماندهی قراردادهای این پیمانکاران را دراولویت برنامه های خود دارد.

آغاز نهضت آسفالت در معابر شهر

شهردار رشت ساماندهی سازمانی شهرداری را یکی از مهم ترین برنامه های مجموعه مدیریت شهری حواند و گفت: تازمانی که شهرداری به عنوان یک سازمان سامان نگیرد شهر پیشرفت نخواهد کرد.

وی از آغاز نهضت آسفالت در معابر شهر خبر داد و افزود: در جهت رفع معضلات و عقب‌ ماندگیهای خرد عمرانی در فصل پائیز و زمستان از جمله آسفالت خیابانهای اصلی و معابر محلات به مقدار ۱۰ هزار تن آسفالت در رشت انجام شد.

تلاش شهرداری در توزیع عادلانه امکانات و منابع در دل محلات کم برخوردار با عنوان “عزم خدمت”

سید امیرحسین علوی با تاکید بر تلاش شهرداری در توزیع عادلانه امکانات و منابع در دل محلات کم برخوردار با عنوان “عزم خدمت” تصریح کرد: شهرداری سازمانی است که ماهانه بیش از ۵۰ میلیارد تومان هزینه جاری دارد و این منابع تنها از محل پرداخت های شهروندی تامین می شود و دولت تنها از محل ارزش افزوده سهمی را به شهرداری اختصاص می دهد که عدد قابل توجه ای هم نیست.

شهردار رشت با تاکید بر لزوم پاسخگویی مجموعه مدیریت شهری یادآور شد: شهرداری برآن است تا در پرداخت حقوق نیروهای شرکتی و قراردادی توازن و عدالت را رعایت نماید.

رایزنی بازگشایی خیابانهای چندین ساله راکد با پرداخت غرامتهای ملکی

وی از رایزنی و تعامل مناسب شهرداری با دیگر دستگاهها از جمله آب و فاضلاب جهت رفع معضلات زیر ساختی رشت خبر داد و گفت: در شهر رشت آنچنان که باید به فاضلاب پرداخته نشد و طرح و برنامه ای هم برای آن وجود ندارد در برخی از محلات مردم نمی دانند که فاضلاب شان چگونه اداره می شود ، حتی در برخی از محلات فاضلاب رها شده است.

سید امیرحسین علوی از رایزنی بازگشایی خیابانهای چندین ساله راکد با پرداخت غرامتهای ملکی خبر داد و خاطرنشان کرد: ما برای بازگشایی خیابان های راکد راهی جز شفاف سازی با مردم نداریم ما بدون حل مشکلات موجود نمی توانیم حرف از توسعه بزنیم.

شهردار رشت بررسی و رسیدگی به مشکلات حقوقی پل های عابر پیاده را از دیگر برنامه های مجموعه مدیریت شهری خواند و گفت: با برنامه ریزی های انجام شده در شهرداری رشت برآنیم تا درآمد و بودجه شهرداری را در سال آینده بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد تومان ارتقا دهیم.

وی از اخذ دستور مساعد در راستای بخشودگی ۱۰۹ میلیارد تومانی جریمه شهرداری در دیدار با معاون اول رئیس جمهور خبر داد و افزود: پیگیری مستمر جهت تعیین تکلیف وضعیت نسق سازان، تسریع و افتتاح یادمان شهدای بوستان ملت پس از سالها، اورهال کلیه ناوگان مدیریت بحران شهرداری رشت، امضای قرارداد گذر خوراک، امضای قرارداد سرمایه گذاری احداث و راه اندازی ایستگاهها و خانه های دوچرخه
، تدوین اطلس جامع سرمایه گذاری، بهره برداری از ساختمان فرماندهی و ارتباطات آتش نشانی، برگزاری اولین نشست شهرداران شهرهای خلاق ایران با حضور معاون و مدیران یونسکو، راه اندازی اپلیکیشن شهر خلاق خوراک، حمایت ۱۰۰ میلیونی از تیم ریشه دار سپیدرود و … از اهم برنامه ها و پروژه های انجام شده در این شصت روزه است.

افتتاح ساختمان آتش نشانی واقع در بلوار خرمشهر و پارک گیلانه و بازارچه گل و گیاه در منظریه تا پایان سال

سید امیرحسن علوی از افتتاح باغ ژاپنی تا ماه آینده خبر داد و با تاکید بر افتتاح چندین پروژه عمرانی و خدماتی توسط شهرداری تا پایان سال گفت: در دهه فجر پارک سالار مشکات و رصد خانه کوشیار گیلانی افتتاح خواهد شد. و علاوه بر آن ساختمان آتش نشانی واقع در بلوار خرمشهر و پارک گیلانه و بازارچه گل و گیاه در منظریه نیز تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

شهردار رشت با اشاره به برگزاری فستیوال خوراک به مناسبت ششمین سال ثبت شهر رشت به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی با حضور معاون و مدیران یونسکو و شهرداران شهرهای خلاق ایران گفت: ترمیم ساختمانهای تاریخی شهرداری، انتصاب مدیران بر اساس مدل شایسته سالاری، ابلاغ بخشنامه سلامت اداری ، شفافیت و مقابله با فساد، تسریع در اجرای نصب کیوسکهای تفکیک از مبداء در سطح شهر توسط سرمایه گذار، اجرای فاز آزمایشی ممیزی نوین املاک در محله پستک، راه اندازی بک آپ سنتر شهرداری، تجمیع سامانه یکپارچه شهرسازی ، نوسازی و درآمدی برای خدمات الکترونیک در آینده پس از ۱۷ سال، دریافت نشان اعتماد الکترونیک جهت آماده سازی بستر پرداخت الکترونیک و … بخشی از کارهایی که در حال تکمیل است.

لینک کوتاه : http://gilnevis.ir/?p=26063

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها