۲ شهید گمنام آرمیده در گیلان شناسایی شدند - پایگاه خبری گیل نویس
تاریخ : دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳
7
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان:

۲ شهید گمنام آرمیده در گیلان شناسایی شدند

  • کد خبر : 25501
  • ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۱
۲ شهید گمنام آرمیده در گیلان شناسایی شدند
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان از شناسایی 2 شهید گمنامی که طی سال‌های گذشته در منطقه ماسوله و چابکسر این استان به خاک سپرده شده بودند، خبر داد.

به گزارش گیل نویس، «حسین مصطفی پور» امروز (شنبه، ۲۲ آبان) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طی بررسی‌های انجام شده از طریق آزمایش دی‌ان‌ای، هویت ۲ شهید گمنامی که طی سال‌های گذشته میهمان گیلانی‌ها بودند، شناسایی شد.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اشاره به شناسایی شهید گمنام مدفون در شهرک ماسوله شهرستان فومن، تصریح کرد: بر اساس یافته‌ها، یکی از شهدای به خاک سپرده شده در ماسوله،شهید «رسول قاسمی» فرزند غلامعلی، متولد ۱۳۴۹در اصفهان است که از لشکر ۸ نجف اشرف از نجف آباد اصفهان به جبهه اعزام شد.

وی با بیان اینکه پدر و مادر شهید قاسمی در قید حیات نیستند، خاطرنشان کرد: این شهید والامقام، سال ۱۳۹۳ در شهرک ماسوله تشییع و به خاک سپرده شد.

مصطفی‌پور با بیان اینکه این شهید گرانقدر در زمان شهادت مجرد بود، اظهار کرد: شهید قاسمی، در تاریخ ۱۰ خرداد ۱۳۶۷ در مقابله با دشمن بعثی در فاو به شهادت رسید.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان در ادامه به شناسایی هویت یکی از شهدای گمنام به خاک سپرده شده در بخش چابکسر اشاره کرد و گفت: این شهید در سال ۱۳۹۲تشییع و در پارک شهید انصاری این بخش به خاک سپرده شد.

وی اظهار کرد: شهید والامقام «مهدی سلطانی قمبوانی» فرزند عبدالله، متولد ۷ فروردین ۱۳۳۸ در شهرضای اصفهان بود.

مصطفی‌پور با اشاره به اینکه این شهید، از رزمندگان تیپ ۴۴ قمربنی‌هاشم (ع) بود، تصریح کرد: شهید سلطانی، روز ۵دی ماه سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۴ در منطقه ام الرصاص مفقود شد و پیکر مطهرش پس از ۲۴ سال در چابکسر تشییع و به خاک سپرده شد.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان خاطرنشان کرد: پس از تفحص پیکر مطهر تعدادی از شهدا در سال ۹۲، شهر چابکسر به عنوان آرامگاه ابدی این شهید معزز انتخاب شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مادر شهید سلطانی در قید حیات است، اذعان کرد: همچنین دو فرزند دختر و پسر از این شهید گرانقدر به یادگار مانده است.

پایان پیام/

لینک کوتاه : http://gilnevis.ir/?p=25501

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها