جایگاه دوم گیلان در میزان پوشش واکسیناسیون کرونا در کشور - پایگاه خبری گیل نویس
تاریخ : دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳
6
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد:

جایگاه دوم گیلان در میزان پوشش واکسیناسیون کرونا در کشور

  • کد خبر : 25080
  • ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۷
جایگاه دوم گیلان در میزان پوشش واکسیناسیون کرونا در کشور
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه ۹۳۵ مرکز واکسیناسیون در استان فعال است، گفت: در حال حاضر ۸۸٫۳ درصد از گیلانیان بالای ۱۲ سال دُز نخست واکسن و همچنین ۵۳٫۴ درصد آن‌ها هر دو دُز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

به گزارش گیل نویس، دکتر «ارسلان سالاری» امروز (سه‌شنبه، ۴ آبان) در گفتگویی با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون در استان گیلان، اظهار کرد: در حال حاضر ۸۸٫۳ درصد از گیلانیان بالای ۱۲ سال دز نخست واکسن و همچنین ۵۳٫۴ درصد آن‌ها هر دو دز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه پوشش واکسیناسیون در گیلان نسبت به متوسط کشوری بالاتر است، افزود: گیلان پس از هرمزگان در جایگاه بالاترین استان در پوشش تزریق واکسیناسیون قرا دارد.

وی با بیان اینکه ۹۳۵ مرکز واکسیناسیون در گیلان فعال است، گفت: در فرایند راه‌اندازی مراکز و تزریق واکسن به گیلانیان، علاوه بر کادر بهداشت و درمان، سپاه پاسداران، بسیج و هلال‌احمر نیز مشارکت فعال داشتند که زحماتشان بسیار تحسین‌برانگیز و شایسته تقدیر است.

سالاری با اشاره به دپوی کافی واکسن در استان گیلان، گفت: در روزهای نخست تزریق واکسن کرونا به دلیل استقبال مردم و کمبود واکسن و گاها کافی نبودن مراکز واکسیناسیون ، مردم گیلان به زحمت افتادند که باید از صبر و حوصله آن‌ها تشکر کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به‌احتمال خیز ششم کرونا در استان، گفت: شمار مبتلایان و بستری‌شدگان کرونا در بیمارستان‌های استان در حال افزایش است و می‌طلبد مردم و عوامل اجرایی واکسیناسیون با سرعت بیشتری در تزریق واکسن اهتمام داشته باشند.

وی با بیان اینکه علیرغم تأثیر مؤثر و غیرقابل‌انکار واکسن کرونا، هنوز عده‌ای در تزریق آن مردد هستند، اذعان کرد: تزریق هر دو دز واکسن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی دو راهکار عملی ایمن شدن در برابر کرونا بوده و توصیه می‌شود مردم این دو مهم را با جدیت بیشتری دنبال کنند.

پایان پیام/

لینک کوتاه : http://gilnevis.ir/?p=25080

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها