۲ رقمی شدن بستری‌های کرونا در گیلان/ جلوگیری از موج ششم با زدن ماسک امکان پذیر است - پایگاه خبری گیل نویس
تاریخ : دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳
4
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

۲ رقمی شدن بستری‌های کرونا در گیلان/ جلوگیری از موج ششم با زدن ماسک امکان پذیر است

  • کد خبر : 23961
  • ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴
۲ رقمی شدن بستری‌های کرونا در گیلان/ جلوگیری از موج ششم با زدن ماسک امکان پذیر است
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به روند نزولی کرونا و دو رقمی شدن بستری های روزانه، گفت: تداوم این روند کاهشی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی امکان پذیر است.

به گزارش گیل نویس، «فردین مهرابیان» امروز (یکشنبه، ۲۸ شهریور) در گفت وگو با خبرنگاران، تعداد کل بیماران کرونایی بستری در سطح بیمارستان های دولتی و خصوصی استان گیلان را ۶۳۸ نفر دانست و اظهار کرد: ۱۲۶ نفر در بخش های مراقبت های ویژه بستری هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه ۱۲۱ بیمار کرونایی بدحال هستند و شرایط جسمی خوبی ندارند، تصریح کرد: طی شبانه روز گذشته ۸۶ بیمار جدید کرونایی را بستری کردیم که از این تعداد ۱۴ نفر در بخش های مراقبت های ویژه و آی.سی.یو بستری شدند.

وی با اشاره به روند نزولی کرونا و دو رقمی شدن بستری های روزانه، عنوان کرد: تداوم این روند کاهشی منوط به همکاری مردم با کادر بهداشت و درمان است.

مهرابیان، در پاسخ به این سوال که «آیا موج ششم کرونا اتفاق می افتد؟»، گفت: موج بعدی بیماری بستگی به رعایت یا عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و بهداشت فردی دارد، یعنی اگر مردم از دورهمی ها بپرهیزند و فاصله گذاری فیزیکی را جدی بگیرند و در معابر عمومی از وسائل حفاظت فردی به ویژه ماسک استفاده کنند، احتمال کمتری دارد که با موج شدید دیگری مواجه شویم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با ابراز نگرانی از مسافرت های پایان تابستان، خاطرنشان کرد: مسافرت ها زمینه ساز موج ششم است و لذا هرگونه عادی انگاری درباره بیماری کرونا موج جدید را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه رعایت موازین بهداشتی از ابتلای سایر افراد به کرونا جلوگیری می کتد، یادآور شد: باید از دورهمی های خانوادگی اجتناب کنیم و مسافرت های غیر ضروری نداشته باشیم تا زنجیره بیماری قطع شود و نگران موج ششم نباشیم.

پایان پیام/

لینک کوتاه : http://gilnevis.ir/?p=23961

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها