کشورهای حاشیه خزر اجازه حضور بیگانگان را نمی دهند - پایگاه خبری گیل نویس
تاریخ : دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳
3
معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران:

کشورهای حاشیه خزر اجازه حضور بیگانگان را نمی دهند

  • کد خبر : 23510
  • ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۳
کشورهای حاشیه خزر اجازه حضور بیگانگان را نمی دهند
معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: کشورهای حاشیه خزر هیچگاه اجازه حضور بیگانگان در دریای خزر را نمی دهند و ایران اسلامی برای انجام هرگونه فعالیت در دریای خزر که دریای صلح و دوستی نام گرفته تلاش می کند.

به گزارش گیل نویس و به نقل از شبستان، امیر دریادار «حبیب الله سیاری» شامگاه امروز (جمعه، ۱۲ شهریور ) در مراسم اختتامیه مسابقات جام دریا که در سالن همایش‌های منطقه آزاد انزلی برگزار شد، تصریح کرد: کشورمان در دوره های اول مسابقات جام دریا خیلی مسلط عمل نکرد اما با کوشش و غیرت توانست مقام های خوبی کسب کند.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران ماموریت نیروی دریایی راهبری جمهوری اسلامی ایران وکلیه نیروهای دریایی کشورهای همسایه را برقراری امنیت در خزر عنوان کرد و افزود: ایران اسلامی در سه رشته غواصی در عمق کنارک، مسابقات جام دریا در بندرانزلی و اربابان سلاح در اصفهان مقام اول را کسب کرد و این نشانگر آن است که هر چه بخواهد انجام می دهد.

وی تاکید کرد: دریای خزر دریای صلح و دوستی نام گرفته و از آنجایی که این دریا برای همه کشورهای حاشیه خزر دارای اهمیت بالایی است باید همچنان دریای صلح و دوستی باقی بماند.

امیر دریادار سیاری با اشاره به اینکه هرجا امنیت باشد صلح و دوستی نیز هست اظهار داشت: اگر امنیت نباشد نمی توان فعالیت اقتصادی و اجتماعی و سیاسی انجام داد.

وی بیان کرد:  توسعه دیپلماسی دفاعی و دریایی از ابعاد دیگر این کار است که در این مسابقات بدنبال توسعه آن بودیم و کشور ما در دریای خزر به دنبال برقراری این ارتباط است.

وی این‌ مسابقات را گامی بزرگ در تحقق دیپلماسی دریایی و دفاعی کشور اعلام  و خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران بخوبی می داند  از این توان و ظرفیت دیپلماسی دریایی و دفاعی کجا بهره لازم را ببرد.

پایان پیام/

لینک کوتاه : http://gilnevis.ir/?p=23510

نوشته‌های مشابه

۰۸مهر
فرماندهان و پیشکسوتان نیروی دریایی ارتش در منجیل تجلیل شدند
با حضور مقامات ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران؛

فرماندهان و پیشکسوتان نیروی دریایی ارتش در منجیل تجلیل شدند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها