تولید ۷۵۰ هزار تن برنج سفید در گیلان - پایگاه خبری گیل نویس
تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳
4
استاندار گیلان خبر داد:

تولید ۷۵۰ هزار تن برنج سفید در گیلان

  • کد خبر : 23421
  • ۰۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱
تولید ۷۵۰ هزار تن برنج سفید در گیلان
استاندار گیلان، با اشاره به ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری و تولید ۷۵۰ هزار تن برنج سفید در استان و یادآوری جایگاه گیلان در تولید این ماده مهم غذایی، گفت: به‌رغم تلاش برای خودکفایی کشور در زمینه تولید برنج به دلیل برخی محدودیت ها، واردات این محصول اجتناب ناپذیر است.
به گزارش گیل نویس، «ارسلان زارع» امروز (سه شنبه، ۹ شهریور)  در دیدار با دکتر اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهوری؛ گزارشی از وضعیت عمومی استان، برنامه های اجرا شده در مقابله با کرونا،  پیشرفت پروژه های عمرانی و زیرساختی همچون راه آهن رشت-کاسپین، باقیمانده آزاد راه قزوین رشت در محدوده رودبار و منجیل و نیز سدهای در دست اجرا ارائه کرد.
استاندار گیلان، با اشاره به ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری و تولید ۷۵۰ هزار تن برنج سفید در استان و یادآوری جایگاه گیلان در  تولید این ماده مهم غذایی،  گفت: به‌رغم تلاش برای خودکفایی کشور در زمینه تولید برنج به دلیل برخی محدودیت ها، واردات این محصول اجتناب ناپذیر است.
 وی برنامه ریزی دقیق برای واردات چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی را کمک به حفظ توان تولید و حمایت از مصرف کنندگان ذکر کرد.
 دکتر زارع ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع که ضامن امنیت غذایی و سلامت آحاد جامعه می باشد، خواستار محدود کردن واردات برنج به نیازهای واقعی کشور و نیز اجباری شدن استاندارد این کالای وارداتی هستیم.
پایان پیام/
لینک کوتاه : http://gilnevis.ir/?p=23421

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها