دعای عرفه در ۵۵ نقطه گیلان برگزار می‌شود - پایگاه خبری گیل نویس
تاریخ : دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳
5
مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان:

دعای عرفه در ۵۵ نقطه گیلان برگزار می‌شود

  • کد خبر : 22409
  • ۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵
دعای عرفه در ۵۵ نقطه گیلان برگزار می‌شود
مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه محافل مذهبی و معنوی با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی می‌تواند برگزار شوند، گفت: دعای عرفه در ۵۵ نقطه گیلان برگزار می‌شود.

به گزارش گیل نویس، «حجت الاسلام سعید مهدوی» با بیان اینکه در کنار دو عید بزرگ قربان و غدیر روز عرفه از جایگاه خاصی برخوردار است، افزود: با توجه به شرایط کرونایی و به منظور رعایت دستور العمل های بهداشتی و فاصله اجتماعی امسال دعای عرفه در همه مناطق استان به ویژه در فضای باز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رجوع به معنویت، نیایش و دعا عامل کمک کننده و مؤثر برای مواجه با هر مشکلی است، ادامه داد: طی یک سال اخیر مشاهده شده به برکت برگزاری همین اجتماعات مومنانه و محافل معنوی مومنین به یاری مردم آسیب دیده از کرونا شتافته اند.

وی با تأکید بر اینکه محافل مذهبی و معنوی نباید تعطیل شود، افزود: باید در برگزاری بهداشتی این محافل با جدیت و دقت لازم پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود. بر این اساس در سراسر استان، مومنین در شهرها و روستاها می‌توانند با رعایت دستورالعمل های بهداشتی دعای عرفه را برگزار نمایند. در عین حال بیش از ۵۵ نقطه اصلی و محوری در استان این دعا برگزار گردیده و شهر رشت در مصلی امام خمینی(ره)، جامعه الحسین(ع)، حسینیه شهدای گمنام، گلزار شهدا و … با رعایت پروتکل‌های بهداشتی پذیرای مومنین خواهد بود.

مهدوی با بیان اینکه عید قربان و غدیر فضای خوبی برای همه مؤمنین و تشکل‌های دینی است تا سنت حسنه قربانی دادن را در راستای کمک به اقشار آسیب دیده و محروم و تقویت نهضت مواسات ترویج و تبلیغ کنند، گفت: سال گذشته به واسطه شیوع کرونا و مشکلات معیشتی بسیاری از خیران و تشکل‌های دینی قربانی‌های خود را در این مسیر بین نیازمندان تقسیم نمودند.

وی با اشاره به اینکه عید غدیر، مهم‌ترین عید در نظام بشری و روز ولایت امام علی است، اضافه کرد: مردم ایران فارغ از هر دین و مذهبی به حضرت علی(علیه السلام) علاقه ویژه ای دارند و بزرگترین عید دینی و ملی است که باید جریان مردمی در راستای انجام خدمات مهم فرهنگی، اجتماعی و دینی به جامعه ساماندهی شود.

پایان پیام/

لینک کوتاه : http://gilnevis.ir/?p=22409

نوشته‌های مشابه

۳۱شهریور
بستری ۵۴۶ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های گیلان
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان مطرح کرد:

بستری ۵۴۶ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های گیلان

۰۳شهریور
فوت ۵۳ گیلانی دیگر بر اثر کرونا/ ۳۳۷ بیمار جدید بستری شدند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها