عادی انگاری روند شیوع کرونا بسیار خطرناک است - پایگاه خبری گیل نویس
تاریخ : دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳
5
با تغییر وضعیت برخی شهرستان‌ها در گیلان

عادی انگاری روند شیوع کرونا بسیار خطرناک است

  • کد خبر : 21679
  • ۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸
عادی انگاری روند شیوع کرونا بسیار خطرناک است
استاندار گیلان با اشاره به روند صعودی بیماران سرپایی و بستری کرونا درگیلان گفت: رعایت دستورالعمل ها و استفاده از ماسک مهمترین عامل پیشگیرانه در افزایش مبتلایان به بیماری کرونا ست.

به گزارش گیل نویس ، استاندار در هشتاد و هفتمین نشست اعضای ستاد مدیریت و مقابله با کرونای گیلان با تاکید بر رعایت جدی دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی ، افزایش آمار ابتلا بیماران سرپایی و بستری را در استان نگران کننده دانست و گفت : عادی انگاری روند شیوع ویروس کووید ۱۹ بسیار خطرناک و تغییر وضعیت برخی شهرستانها نگران کننده است.
ارسلان زارع با اشاره به ارائه گزارش های مختلف در مورد کاهش رعایت توصیه های بهداشتی و مراقبتی ، به ویژه در اماکن عمومی و پر رفت و آمد افزود : در نمودار رعایت موارد بهداشتی ، متوسط کشوری ۶۹ درصد عنوان شده که آمار گیلان از این میزان هم کمتر اعلام شده و جای نگرانی است.
وی در ادامه به قرمز شدن وضعیت کرونا در شهرستان آستارا اشاره کرد و گفت : شهرستان مرزی آستارا با توجه به ورود و خروج مسافران از مرزهای استانی و کشوری این شهرستان از درجه و اهمیت بالایی برخوردار است و باید نکات بهداشتی بیشتر رعایت شود.
جانشین رئیس ستاد مدیریت و مقابله با کرونای گیلان نیز در این نشست با اشاره به تغییر وضعیت کرونایی برخی از شهرستان های استان از زرد به نارنجی گفت : سه شهرستان آستانه اشرفیه ، ماسال و رودبار هم به رنگ نارنجی تغییر وضعیت داده اند.
محمود قاسم نژاد با اشاره به کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در برخی اماکن عمومی تصریح کرد : رعایت موارد بهداشتی به خصوص در اماکن عمومی همچون بانک ها ، رستوران ها و اصناف مختلف باید بیش از پیش جدی گرفته شود و رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما نیز با تهیه و پخش محتواهای هشداردهنده و توصیه ای هرچه بیشتر روند عادی انگاری ها را در جامعه کاهش دهند.
وی به فرمانداران هم توصیه کرد با تشدید بازرسی های میدانی و رصد اصناف و اماکن مختلف از سوی بازرسان و کمیته های مرتبط از بروز آسیب‌های مختلف اجتماعی جلوگیری و از روند افزایش ابتلا به بیماری پیشگیری کنند.
در این نشست همچنین برخی اعضای حاضر در جلسه و مدیرانی که از طریق ارتباط تصویری در جلسه شرکت داشتند از عملکرد دستگاه ها و کمیته‌های مختلف ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا گیلان گزارش‌هایی ارائه کردند.

پایان پیام/

لینک کوتاه : http://gilnevis.ir/?p=21679

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها