۱۸ مکان واکسیناسیون در شهرستان رشت/۴۴ هزار نفر واکسینه شدند - پایگاه خبری گیل نویس
تاریخ : سه شنبه, ۱۷ مهر , ۱۴۰۳
5
فرماندار رشت خبر داد؛

۱۸ مکان واکسیناسیون در شهرستان رشت/۴۴ هزار نفر واکسینه شدند

  • کد خبر : 20528
  • ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
۱۸ مکان واکسیناسیون در شهرستان رشت/۴۴ هزار نفر واکسینه شدند
فرماندار شهرستان رشت با اشاره به واکسینه شدن ۴۴ هزار نفر در برابر کرونا در این شهرستان گفت: در حال حاضر ۱۸ مکان جهت واکسیناسیون در شهرستان رشت مهیا شده است که از این مجموع سه مکان خودرویی و سیار است.
به گزارش گیل نویس، «علی فتح اللهی» امروز (یکشنبه، ۲ خرداد) در جلسه ستاد کرونا ویروس رشت اظهار کرد: خوشبختانه با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و اجرای طرح واکسیناسیون شاهد کاهش بیماری کووید ۱۹ در گیلان هستیم.
فرماندار رشت با بیان اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی سبب کاهش هزینه های درمان و وضعیت مناسب رنگ بندی کرونایی و همچنین کاهش هزینه های اقتصادی می شود، گفت: رعایت فاصله گذاری اجتماعی سبب کاهش هزینه های هنگفت درمان که برای دولت و نظام ایجاد می شود را جلوگیری کند.

فتح اللهی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی و کادر درمانی به تنهایی قادر به کنترل این بیماری نیستند اذعان کرد: شرایط برای اجرای طرح واکسیناسیون فراهم شده و در این شرایط نیز کادر درمان فشارهای کاری علاوه بر درمان بیماران در انجام تزریقات دوزهای واکسن را متحمل می شوند که جای تقدیر و تشکر دارد.

نماینده عالی دولت در مرکز گیلان تصریح کرد: اگر بخواهیم از این شرایط بحرانی خارج شویم و به پویایی قبل کرونا در بازار و همچنین شنیدن طنین آوای بچه ها در مدارس و فعالیت های فرهنگی و هنری برسیم بایستی به شیوه نامه های بهداشتی توجه کنیم و این بیماری مرگ بار را جدی بگیریم.‌

وی در ادامه بیان داشت: با بهره گیری از امکانات دولتی و ایجاد شرایط مطلوب برای واکسیناسیون امیدواریم هر چه سریع تر این بیماری منحوس از گیلان محو شود.
فتح اللهی به ماه خرداد و اتفاقات و حوادث حماسه سازی که در این ماه به ثبت رسیده اشاره کرد و اظهار داشت: همواره جوانان این مرز و بوم برای ارتقای نظام و پرچم پر افتخار کشور، عزت و خاک و ناموس کشور تلاش کردند و جانشان را فدا کردند.

وی به بدرقه ملت ایران از تشیع شهدا بعد از تفحص اشاره و اذعان داشت: همچنان مردم ما بعد از گذشت چندین سال وقتی شهیدی تفحص می شود به مانند اوایل جنگ بدرقه می کنند. حضور گسترده و انسجام ملت ایران در مراسم رحلت امام (ره) و همچنین تشیع سردار سلیمانی برای دنیا حیرت انگیز بود.‌
فتح اللهی افزود: شهدای ما هر کدام به نوعی نخبه بودند آنها رفتند، آرامش و آسایش را برای کشور به ارمغان آورند ما نیز اکنون وظیفه خطیری در برابر حفاظت و حراست از خون شهدا بر عهده داریم.
وی با تاکید بر اینکه هرگز فداکاری و از خودگذشتگی شهدا از یادها نخواهد رفت اظهارکرد: عزت و افتخار امروز ایران به راحتی به دست نیامده و جوانها و هزینه های بسیاری صرف شد تا اکنون چنین جایگاهی داریم.

فرماندار رشت به کاهش چشم گیر بیماری کرونا در رشت پرداخت و تصریح کرد: در اوایل اردیبهشت پذیرش بیمارستان های رشت بالای یکصد بیمار بود که اکنون این آمار به ۲۵ نفر کاهش داشته است.‌

وی ادامه داد: ترخیص ها نسبت به پذیرش افزایش یافته و در این مدت نیز بستری ها  به ۶۰۰بیمار رسید که اکنون به یک سوم کاهش داشته است.

فتح اللهی به اجرای طرح واکسیناسیون کرونا ویروس پرداخت و تاکیدکرد: در حال حاضر ۱۸ مکان جهت واکسیناسیون در شهرستان رشت مهیا شده است که از این مجموع سه مکان خودرویی و سیار است.

فرماندار رشت خاطرنشان کرد: ۴۴ هزار نفر در شهرستان در برابر کرونا ویروس تا کنون واکسینه شده اند.

پایان پیام/

لینک کوتاه : http://gilnevis.ir/?p=20528

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها