انقلاب اسلامی ایران در مقابل دو قطبی شرق و غرب ایستاد - پایگاه خبری گیل نویس
تاریخ : دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳
4
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

انقلاب اسلامی ایران در مقابل دو قطبی شرق و غرب ایستاد

  • کد خبر : 19452
  • ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۹
انقلاب اسلامی ایران در مقابل دو قطبی شرق و غرب ایستاد
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران ریشه در بعثت، غدیر و عاشورا دارد و هیچ انقلابی در جهان اینگونه نیست، گفت: انقلاب ما در مقابل دو قطبی شرق مارکسیست و غرب کاپیتالیست ایستاد و به پیروزی رسید.

به گزارش گیل نویس، آیت‌الله «سیدهاشم حسینی بوشهری»، امروز چهارشنبه، ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ در مراسم ویژه جشن انقلاب یوم الله ۲۲ بهمن که در فرودگاه سردار جنگل رشت برگزار شد، اظهار کرد: استقامت، پایداری و حضور مردم در صحنه با وجود همه محدودیت‌های ناشی از ویروس منحوس کرونا، به دشمن اجازه هیچ‌گونه جسارت و تعدی را نمی‌دهد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه خروج مردم از ظلمت و تاریکی در انقلاب ما تبلور و تجلی یافته است، تصریح کرد: خداوند به پیامبرانش فرمودند که مردم را از ظلمت و گرفتاری‌ها نجات دهید و ایام الله را گرامی بدارید تا مردم این روز بزرگ را فراموش نکنند.

وی تاکید کرد: تمام اهداف تربیتی و انسانی که از ناحیه قرآن و انبیا مطرح شده است بر محور این است که مردم را از ظلمت و تاریکی به سمت نور و رحمت هدایت کنند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه کتب آسمانی نقش هدایت‌گری بشر را دارند اما به تنهایی تامین کننده سعادت انسان‌ها نیستند، خاطرنشان کرد: باید در کنار این کتب آسمانی، رهبری مقتدر باشد تا تحولی بنیادین در جامعه ایجاد کرده و مردم را از خطا و گناه به سمت پاکی هدایت کند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه قانون مترقی و رهبری مقتدر، بصیر و آگاه، سعادت بشر را تأمین می‌کند، افزود: انسان بعد از پیروزی ممکن است دچار غفلت و فراموشی شود و به همین منظور خداوند دستور داده که ایام الله را گرامی بداریم تا دچار غفلت نشویم.

وی با بیان اینکه ۲۲ بهمن، روز طلایی و خدایی است که مردم در این روز مورد عنایت خداوند قرار گرفتند، ابراز کرد: در طول چهل و دو ساله پیروزی انقلاب اسلامی، با فراز و نشیب‌های بسیاری مانند جنگ و تحریم روبرو بودیم که با همت و ایستادگی مردم، مشکلات را پشت سر گذاشتیم.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه ملت ایران در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی برای حفظ آرمان و اهدافی بلند، ایستادگی و مقاومت کرده‌اند، افزود: انقلاب ما ریشه در بعثت، غدیر و عاشورا دارد و هیچ انقلابی در جهان دارای این سه ویژگی نیست.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران با خون شهیدان پیروز شد و پس از ۴۲ سال، همچنان با صبر، استقامت و پایداری در برابر دشمن، ایستاده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایران، داشتن رهبری مقتدر و آگاه است که راه و مسیر عارف سالک و شجاعی چون امام خمینی(ره) را ادامه داده است.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران زمانی پیروز شد که جهان در دو قطبی شرق مارکسیستی و غرب کاپیتالیستی قرار داشت و جایی برای اخلاق، معنویت و دین وجود نداشت، اذعان کرد: در دوره‌ای که هر انقلابی برای پایداری و استحکام خود به استکبار جهانی متوسل می شد، امام(ره) در مقابل استکبار ایستاد و انقلاب اسلامی را پایه گذاری کرد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حمایت و پایداری مردم در کنار اصل مردمی بودن را ویژگی دیگر انقلاب اسلامی ایران دانست و اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران، انقلابی مدنی و معنوی در سایه اتکا به خداوند است و هر روز تلاوت جدیدی پیدا می کند.

پایان پیام/

لینک کوتاه : http://gilnevis.ir/?p=19452

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها