تولید مرکبات در گیلان افزایش می‌یابد - پایگاه خبری گیل نویس
تاریخ : دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳
7
سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

تولید مرکبات در گیلان افزایش می‌یابد

  • کد خبر : 19219
  • ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۷
تولید مرکبات در گیلان افزایش می‌یابد
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۹۰ هزار تن محصول از باغات مرکبات گیلان برداشت شود که نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

به گزارش «گیل نویس»، منوچهر پارسافر در گفتگو با خبرنگاران، گفت: مرکبات گیلان امسال وضعیت مناسبی دارد و هم اکنون در حال برداشت است.

وی افزود: از آذرماه سال‌جاری برداشت محصول از باغات مرکبات استان آغاز شده است و پیش بینی می‌شود، ۱۹۰ هزار تن مرکبات برداشت شود.

پارسافر با بیان اینکه تاکنون ۲۵ درصد مرکبات استان برداشت شده است، خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۷۵ هزار تن مرکبات در باغات استان برداشت شد و امسال شاهد افزایش تولید مرکبات استان هستیم.

وی باردهی نهال‌های سال گذشته، رعایت توصیه های فنی از سوی باغداران و … را از دلایل افزایش تولید مرکبات در سال‌جاری عنوان کرد و ادامه داد: هر ساله توسعه باغات گیلان در دست اجرا است و بیشترین باغات مرکبات گیلان در شهرستانهای املش، لنگرود و رودسر تولید می‌شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: کیفیت محصولات باغات مرکبات گیلان بسیار مطلوب است و از بازار پسندی مطلوبی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ تا ۳۵ درصد محصولات برداشت شده از باغات مرکبات گیلان به صورت تازه‌خوری مصرف می‌شوند، تصریح کرد: مابقی به استان‌های دیگر صادر می‌شود و بخشی دیگر نیز برای ذخیره شب عید روانه انبارها می‌شود.

وی با بیان اینکه ۳۵ درصد ارقام مرکبات گیلان از نوع اصلاح‌ شده نظیر تامسون و ارقام محلی هستند، افزود: امسال قیمت فروش مرکبات استان بسار خوب است و طبق مشاهدات عینی باغداران از میزان فروش و درآمد خود رضایت دارند.

لینک کوتاه : http://gilnevis.ir/?p=19219
  • ارسال توسط :
  • منبع : خبرگزاری ایسنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها