۷۰ درصد فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای جذب بازار کار می‌شوند - پایگاه خبری گیل نویس
تاریخ : دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳
7
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گیلان:

۷۰ درصد فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای جذب بازار کار می‌شوند

  • کد خبر : 18819
  • ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۹
۷۰ درصد فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای جذب بازار کار می‌شوند
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای گیلان با بیان اینکه آموزش های این دانشگاه منجر به اشتغال و کارآفرینی می شود، گفت: بر اساس نظرسنجی های انجام شده افزون بر ۷۰ درصد از فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای جذب بازار کار می شوند که البته در برخی رشته ها تا بالای ۹۰ درصد است.

به گزارش «گیل نویس» از رشت، «رسول شمشادی» صبح چهارشنبه اول مرداد ۱۳۹۹ در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به نقش خبرگزاری‌ها و رسانه در حوزه‌های مختلف اعم از فرهنگی و آموزشی، اظهار کرد: عدم توجه به ظرفیت‌های این حوزه سبب مغفول ماندن رسالت و فعالیت دستگاه‌ها می‌شود.

* ۷۰ درصد آموزش‌های ارائه شده در فنی و حرفه‌ای زمینه اشتغال پایدار دانش آموختگان را فراهم می‌کند

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گیلان با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای تنها دانشگاه دولتی کشور بوده که در عرصه مهارت آموزشی و کارآفرین فعالیت دارد، گفت: حدود ۷۰ درصد آموزش‌های ارائه شده توسط این دانشگاه به دانشجویان منجر به کارآفرینی و ایجاد اشتغال پایدار آنها می‌شود.

شمشادی در ادامه با اشاره به اینکه دانشجویان این دانشگاه از عقبه غنی سه ساله دانش آموزان هنرستانی دارند، گفت: امروزه در کشورهای توسعه یافته از دانشگاه‌های مثل دانشگاه فنی و حرفه‌ای را به عنوان دانشگاه‌های نسل چهارم و کارآفرین نام می‌برند. در حال حاضر هشت هزار دانشجوی فعال در دانشگاه فنی و حرفه‌ای گیلان مشغول به تحصیل هستند و این دانشگاه دارای ۱۱۲ کارگاه آموزشی است که از هزار و ۵۰۰ استاد مدعو برای آموزش بهره گیری برده و ۵۵ عضو هیئت علمی نیز دارد. در حال حاضر این دانشگاه در حدود ۵۶ رشته کاردانی، ۳۳ کد رشته محل کارشناسی و یک کد رشته کارشناسی پیوسته پذیرش دانشجو دارد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گیلان با اشاره به اینکه پراکندگی مراکز فنی و حرفه‌ای در استان بر اساس جغرافیای هر منطقه انجام شده است، گفت: کلیه رشته‌های این دانشگاه بر اساس آمایش و نیاز سنجی جامعه راه اندازی شده است کلیه رشته‌های این دانشگاه بر اساس آمایش و نیاز سنجی جامعه راه اندازی شده است و در حال حاضر نیز این آمادگی راه اندازی رشته‌های جدید بر اساس نیاز بخش‌های مختلف به ویژه صنعت و آموزش و پرورش هستیم.

وی تربیت تکنسین ماهر و کارآمد که بتواند نیازمندی‌های صنعتی را تأمین کند را از مهم‌ترین اولویت‌ها و اهداف این دانشگاه عنوان و تصریح کرد: رعایت عدالت آموزشی یکی دیگر از رسالت‌های این دانشگاه است و این بدان معنا است که برای قشر آسیب پذیری که موفق نشده‌اند در زمان هنرستان از کارگاه‌های مدرن استفاده کنند در این دانشگاه این امکان به آنها داده خواهد شد.

* با توجه تفاهم نامه بین دانشگاه فنی، آموزش پروش و صنعت استان گیلان بزودی هنرستان نساجی قدیمی در رشت با حمایت صنعت احیاء و افتتاح می‌شود

شمشادی با بیان اینکه تمام آموزش‌ها دانشجویان روزانه مثل همه دانشگاه های دولتی در این دانشگاه ۱۰۰ درصد رایگان و بدون دریافت هزینه است، گفت: یکی از چالش‌ها در حال حاضر عدم هدایت درست تحصیلی توسط مشاوران به دانش آموزان و خانواده‌ها آنها در انتخاب رشته‌های فنی و حرفه‌ای است حضور در این رشته‌ها زمینه کارآفرینی و اشتغال را برای دانش آموزان فراهم خواهد کرد.

وی با اشاره به همکاری این دانشگاه با حوزه صنعت و عضویت آن در شورای همکاری هم خانواده صمت استان گیلان، افزود: دوره توانمندسازی اساتید این دانشگاه در دل صنعت انجام می‌شود و پایش اشتغال دانشجویان فارغ التحصیل در دستور کار این دانشگاه قرار دارد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گیلان یکی از برنامه‌های این دانشگاه در آینده نزدیم راه اندازی هنرستان نساجی با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط با توجه به سابقه گیلان در این بخش عنوان کرد و ادامه داد: این دانشگاه ظرفیت پذیرش اسمی حداقل ۱۴ هزار دانشجوی در رشته‌های مختلف را دارد. وی تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین انتظارات ما از رسانه جلب مشارکت همه ذی نفعان همانند اصناف و همچنین مشاوران تحصیلی در آموزش و پرورش است تا دانش آموزان را به سمت کسب مهارت و حضور در رشته‌های فنی و حرفه‌ای هدایت کنند.

شمشادی با بیان اینکه با توجه به ظرفیت گیلان در بخش رشته های کشاورزی و ماشین آلات کشاورزی هنوز اقدام مهمی در این زمینه انجام نشده اما در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: در حوزه دوره‌های تخصصی خبر و خبر نویسی خبرنگاری در صورت تقاضا نیز این آمادگی وجود دارد تا با همکاری ارشاد گیلان دوره‌های کوتاه مدت برگزار شود و در صورت بررسی تداوم وجود دانشجو حتی رشته در حوزه خبر و رسانه به صورت حرفه ای تاسیس شود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گیلان بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت خیران در انجام برنامه‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای تأکید کرد و گفت هم اکنون واحد پسران رستم آباد که توسط موسسه خانه مادر وکودک ساخته و پشتیبانی می شد و به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد تومان به دانشگاه فنی و حرفه ای استان گیلان واگذار شد.البته در این زمینه و همکاری با دانشگاه در توسعه رشته های اشتغال محور اگر خیرین ورود جهش عظیم در پویایی تولید و اشتغال اتفاق می افتد. چون لازمه تولید وجود نیروی کارآمد ماهر آموزش دیده می باشد.

وی به حضور فعال این دانشگاه در حوزه آموزش‌های مجازی در ایام شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: در این زمینه دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان گیلان یکی از دانشگاه‌های برتر کشور در موضوع آموزش مجازی انتخاب شده است.

شمشادی با اشاره به تحصیل بیش از هشت هزار دانشجو در این دانشگاه فنی و حرفه ای استان گیلان، گفت: تربیت تکنسین ماهر و کارآمد که بتواند نیازمندی‌های صنعتی را تأمین کند در اولویت است.

لینک کوتاه : http://gilnevis.ir/?p=18819

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها