نام‌نویسی 448 داوطلب نمایندگی مجلس در گیلان - پایگاه خبری گیل نویس
تاریخ : سه شنبه, ۱۷ مهر , ۱۴۰۳
6

نام‌نویسی 448 داوطلب نمایندگی مجلس در گیلان

  • کد خبر : 18441
  • ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۲
نام‌نویسی 448 داوطلب نمایندگی مجلس در گیلان

دبیر ستاد انتخابات گیلان گفت: تا ساعت ۲۰ آخرین روز مهلت ثبت‌نام داوطلبان برای نمایندگی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ۴۴۸ نفر در استان نام‌نویسی کرده‌اند که از این تعداد ۳۹۹ نفر مرد و ۴۹ نفر زن هستند.

به گزارش «گیل نویس»، مجید هاشم‌پور در گفتگو با خبرنگاران، اظهار داشت: در روز پایانی از مهلت ثبت نام تا ساعت ۲۰ دقیقه امشب، ۱۳۷ داوطلب با حضور در یازده حوزه انتخابیه استان برای نمایندگی در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نام نویسی کرده‌اند که ۱۱۵ نفر مرد و ۲۲ نفر زن هستند.

وی افزود: حدود دو هزار و ۵۶۰ شعبه برای اخذ آرای مردم در ۱۶ شهرستان گیلان شامل ۱۱ شهرستان به عنوان مرکز حوزه انتخابیه و پنج شهرستان فرعی پیش‌بینی شده که در صورت تأیید در هیأت‌های اجرایی، کار اخذ آرای مردم در دوم اسفند ماه را انجام می‌دهند.

استان گیلان با ۱۶ شهرستان، دارای ۱۱ حوزه انتخابیه و ۱۳ کرسی نمایندگی در خانه ملت است؛ انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، دوم اسفندماه امسال برگزار می‌شود.

در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۳۶۸ نفر در گیلان داوطلب شدند که ۳۳۵ نفر از این تعداد معادل ۹۱ درصد مرد و ۳۳ نفر معادل ۹ درصد زن بودند.

استان گیلان، 2 میلیون و ۵۳۱ هزار نفر جمعیت دارد.

لینک کوتاه : http://gilnevis.ir/?p=18441

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها