برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در بیش از ۵۰۰ مسجد گیلان - پایگاه خبری گیل نویس
تاریخ : سه شنبه, ۱۷ مهر , ۱۴۰۳
5

برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در بیش از ۵۰۰ مسجد گیلان

  • کد خبر : 17951
  • ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۳
برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در بیش از ۵۰۰ مسجد گیلان

مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه قدس گیلان با بیان اینکه همایش شیرخوارگان حسینی در بیش از ۵۰۰ مسجد و بقعه استان گیلان برگزار می‌شود گفت: این همایش در شهر رشت ساعت ۹ صبح جمعه ۱۵ شهریور ماه در مصلی امام خمینی(ره) رشت برگزار می‌شود.

به گزارش «گیل نویس»، مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه قدس گیلان با بیان اینکه همایش شیرخوارگان حسینی در بیش از ۵۰۰ مسجد و بقعه استان گیلان برگزار می‌شود گفت: این همایش در شهر رشت ساعت ۹ صبح جمعه ۱۵ شهریور ماه در مصلی امام خمینی(ره) رشت برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاتم نصیرنژاد با اشاره به فرا رسیدن ایام شهادت سیدالشهدا (ع) اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران الگو گرفته از قیام عاشورا است.

مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه قدس گیلان با بیان اینکه همایش شیرخوارگان حسینی در بیش از ۵۰۰ مسجد و بقعه استان گیلان برگزار می‌شود گفت: همایش شیرخوارگان حسینی شهر رشت ساعت ۹ صبح جمعه ۱۵ شهریور ماه در مصلی امام خمینی (ره) رشت برگزار می‌شود.

نصیرنژاد با بیان اینکه بیش از ۲۰ هزار کودک گیلانی در همایش شیرخوارگان حسینی در سراسر این استان حضور پیدا می‌کنند گفت: مادران گیلانی با حضور در این مراسم فرزندان خود را نذر قیام امام زمان (عج) می‌کنند.

وی با بیان اینکه همایش “اهلی من‌العسل” با حضور دانش‌آموزان گیلانی در روز هفتم محرم در سراسر گیلان برگزار می‌شود تصریح کرد: این همایش روز شنبه ۱۶ شهریورماه و به منظور بزرگداشت مقام حضرت قاسم (ع) برگزار می‌شود.

مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه قدس گیلان با اشاره به برگزاری نماز ظهر تاسوعا و عاشورا در سراسر استان گیلان افزود: نماز ظهر عاشورا شهر رشت با حضور عموم هیئات مذهبی و به امامت آیت‌الله فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان در میدان شهدای ذهاب (شهرداری) رشت اقامه می‌شود.

نصیرنژاد با اعلام اینکه سوگواره عکاسی عاشورایی با هدف معرفی آئین‌های سنتی عزاداری گیلان برگزار می‌شود عنوان داشت: عموم مردم گیلان می‌توانند آثار موبایلی و یا حرفه‌ای خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

وی با اعلام اینکه نمایشگاه عکس عاشورایی به منظور نمایش آثار برتر سوگواره عکس عاشورایی در رشت برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: آثار برگزیده این مراسم به صورت کتاب منتشر شده و از نفرات برتر نیز تجلیل می‌شود.

انتهای پیام/ایسنا

لینک کوتاه : http://gilnevis.ir/?p=17951

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها