امیدی به تأمین حقوق ایران از غرب نداریم/ ایجاد تنش داخلی از اهداف دشمن - پایگاه خبری گیل نویس
تاریخ : دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳
9

امیدی به تأمین حقوق ایران از غرب نداریم/ ایجاد تنش داخلی از اهداف دشمن

  • کد خبر : 17926
  • ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۷
امیدی به تأمین حقوق ایران از غرب نداریم/ ایجاد تنش داخلی از اهداف دشمن

وزیر کشوری با بیان اینکه دولت آمادگی لازم برای احقاق حق ایران را دارد، گفت: به هیج وجه امیدی به تامین حقوق ایران از غرب نداریم تا با سهولت موجب رسیدن به حقمان شویم، از همه روش‎های قانونی برای احقاق حقمان بهره می‌گیریم که اتمام حجتی برای دنیاست.

به گزارش «گیل نویس»، عبدالرضا رحمانی فضلی در جلسه شورای اداری استان با موضوع معارفه استاندار جدید گیلان، اظهار کرد: با وجود تنگ نظری‌های مصلحتی طول تاریخ  و جریانات سیاسی، در فضای دینی و بر مبنای آموزه‌های اسلامی تربیت شدیم.

وزیر کشور عاشورا و کربلا را موضوع ابدیت اعلام و بیان کرد: بیش از ۱۳۰۰ سال از این واقعه گذشته و هر روز شاهد گرمای حیات‌بخش و جلوه نورانی این حادثه هستیم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه فطرت انسان به دنبال حقیقیت‌جویی و کمال انسان رسیدن به حقیقت است، افزود:  عاشورا دارای بعد معرفتی،  اعتقادی، اخلاقی، عرفانی، عقلانیت و عشق بوده و درس‌آموزی برای تمام بشریت است.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی، نظام جمهوری اسلامی ندای حق‌طلبی، آزادی و مقابله با استکبار را در جهان سرداده و هزینه آن را پرداخت کرده و می‌کند، افزود: امروز آوازه جمهوری اسلامی و بسط ایده‌ها و اندیشه‌هایش در دنیای اسلام پیچیده و تمام تحولات منطقه نتیجه مقاومت، استقامت و تبعیت از عاشورا و کربلا نظام جمهوری اسلامی ایران است.

رحمانی فضلی با اشاره به توطئه‌های دشمن در طول ۴۰ سال انقلاب، گفت: دشمن هر چه در توان داشت علیه این انقلاب به کار برد و امروز نیز تمام تلاششان قرار دادن نظام در فشار و تحریم است تا فروپاشی آن را موجب شوند.

وی خاطرنشان کرد: همواره شاهد تهدیدهای نظامی، کودتا و جنگ بر ضد کشور بوده‌ایم، اما بعد از جنگ، اولویت اول دشمنان این بوده که مانع از فعال شدن ما در حوزه اقتصادی شوند و همه تحریم‌های اقتصادی را بر ضد ما بکار گیرند.

رحمانی فضلی اضافه کرد: دشمن با تحلیل غلط گروه‌هایی چون سلطنت‌طلبان بعد از حادثه دی ماه در تلاش برای گسترس نارضایتی و ساماندهی اعتراضات بود غافل از درک صحیح مردم و تبعیت ملت از ولایت، و در هیچ‌کدام از نقشه‌هایش موفق نبوده و شکست خورد.

وی با بیان اینکه در سال ۹۷ بیشترین فشارها را علیه نظام شاهد بودیم، افزود: خوشبختانه با همراهی و همدلی مردم دشمن باز هم شکست خورد وو با این شکست‌های پی در پی، خواهان مذاکره با ایران شد.

رحمانی فضلی با بیان اینکه دولت آمادگی لازم برای احقاق حق ایران را دارد، تاکید کرد: به هیج وجه امیدی به تامین حقوق ایران از غرب نداریم تا با سهولت موجب رسیدن به حقوقمان شویم، از همه روش‎های قانونی برای احقاق حقمان بهره می‌گیریم که اتمام حجتی برای دنیاست.

وی با اشاره به برجام که مبتنی بر ایجاد ساز و کارهای لازم بر مبنای وحدت و انسجام بود افزود: همه دنیا شاهد وفاداری و پایبندی ایران اسلامی به اصول توافق شده در  مذاکرات بود هر چند ایراداتی داشت و در طول زمان مرتفع شد، ولی در نهایت آمریکا تمام تعهداتش را زیر پا گذاشته و از برجام خارج شد.

وزیر کشور تاکید کرد: امروز هیچ کشوری ایران را مقصر نمی داند و این برای ما یک موفقیت و برای آمریکا شکست است و همین امر موجب شده تا امریکا قادر به دست‌یابی به اجماع سیاسی علیه ایران نشود.

وی با بیان اینکه زور و تهدید بر ایران اثری ندارد تصریح کرد: تاثیر برجام، وحدت، انسجام، تبعیت از ولایت و حمایت از دولت است.

رحمانی فضلی در ادامه با اشاره به عقب ماندگی کشور در حوزه اقتصادی تصریح کرد: نتوانستیم در حرکت اقتصادی تاریخی دنیا نقش‌آفرینی کنیم چراکه فاقد زیرساخت‌ها، تعامل کافی و ساختارهای سیاسی و اقتصادی لازم بودیم.
وی با بیان اینکه تا قبل از انقلاب دولت به معنای مقبولیت و مشارکت مردم وجود نداشت افزود: دولت در ایران قبل از مشروطیت به معنای تمرکز قدرت در دست عده‌ایی مشخص بوده و مردم نقشی در اداره حکومت نداشتند.

وزیر کشور ضعف اصلی دولت را مسائل اقتصادی اعلام کرد و بیان داشت: هیچ عرصه‌ایی چون نظامی، سیاسی، فرهنگی و سایر حوزه رقابتی غرب با ایران نیست بلکه ضعف اصلی در مسائل اقتصادی است.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی نسخه رهبری در حل مشکلات است تاکید کرد: باید با توانمندی و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها به مرحله‌ایی برسیم که خام فروشی نفت نکنیم تا امروز موضوع تحریم نفتی موضوعیت نداشته باشد.

رحمانی فضلی با اشاره به ظرفیت طبیعی و انسانی گیلان گفت: گیلان دارای ظرفیت‌ها و استعدادهای بالایی است و می‌تواند معین دو استان دیگر باشد و بابد با بهره‌گیری شایسته از این ظرفیت‌ها موجب تعالی استان شد.

وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم هر استان هسته اصلی مقاومت اقتصادی و کانون توسعه شود.

وزیر کشور در ادامه با تاکید بر وحدت و انسجام داخلی، آن را عامل پیروزی انقلاب دانست و تصریح کرد: هیچگاه مبتلا به انشقاق و درگیری داخلی نبودیم که این ناشی از پیروی از ولایت است.
وی ادامه داد: همه امید دشمن بر افزایش تنش‌های داخلی است تا با استفاده از برخی موضوعات، نارضایتی را افزایش داده و با بردن آن به کف خیابان‌ها شورش  و اغتشاش ایجاد کند.

رحمانی فضلی افزایس کارآمدی را عاملی مهم در رضایتمندی مردم اعلام و بیان کرد: با همت مسئولان، درک درست مردم از شرایط کنونی و حمایت از رهبری و دولت در پنج ماه نخست امسال ۳۸ درصد از نارصایتی‌ها کاسته شد تا با افزایش کارآمدی عملکرد دولت در حوزه‌های مختلف موجب رضایتمندی مردم شویم.

وی با اشاره به انتخابات مجلس، آن را مانور عظیم قدرت ملی و ناامیدی دشمنان دانست و گفت: باید انتخابات را با مشارکت حداکثری در فصای امن به گونه‌ایی برگزار کنیم که منجر به شکست تحلیل‌ها و اقدامات دشمن شود.
وزیر کشور به القائات دشمن در عدم مشارکت مردم در انتخابات به نشانه اعلام نارصایتی اشاره کرد و گفت: برگزاری انتخابات با مشارکت حداکثری نقطه عطف دولت و پیوند بین مردم و حاکمیت است.

وی در ادامه با اشاره به روند انتخاب استانداران تصریح کرد: تمام تلاش بنده انتخاب استانداران از میان کارمندان وزارت کشور است و طی این چهار سال ظرفیت‌سازی مناسبی از کادر اداری برای مدیریت ایجاد شده به‌گونه‌ایی که اکثریت استانداران و ۸۲ درصد فرمانداران از کارمندان وزارت کشور هستند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه وزارت کشور یک دستگاه فرابخشی است تاکید کرد: استانداران باید آشنا به قوانین و دستورالعمل‌های وزارت کشور باشند تا بتوانند به وظیفه خود در استان‌ها عمل کرده و تعامل بین دستگاه‌ها و در نهایت توسعه استان را موجب شوند.

وی در ادامه به مطالبه مردم گیلان در ساماندهی پسماندها اشاره و بیان کرد: مدیریت پسماند در استان‌های شمالی به معضلی اساسی تبدیل شده و ساماندهی آن از وظایف وزارت کشور نیست اما با ارسال لایحه‌ایی به مجلس و تصویب آن و از طریق تولید برق و فروش زباله، گام‌های را در این راستا برداشته است.

وزیر کشور ادامه داد: هزار میلیارد تومان از عوارض زیست محیطی به پسماند استان‌های شمالی به‌ویژه گیلان و مازندران اختصاص داده شده است.

وی در پایان با تقدیر از زحمات مصطفی سالاری استاندار قبلی گیلان برای وی در مسئولیت مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور آرزوی موفقیت کرده و ارسلان زارع را به‌عنوان استاندار جدید گیلان معرفی کرد.

لینک کوتاه : http://gilnevis.ir/?p=17926

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها