رونق تولید و اقتصاد مقاومتی؛ رویکرد جشنواره‌های آموزش وپرورش - پایگاه خبری گیل نویس
تاریخ : دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳
11

رونق تولید و اقتصاد مقاومتی؛ رویکرد جشنواره‌های آموزش وپرورش

  • کد خبر : 17807
  • ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۶
رونق تولید و اقتصاد مقاومتی؛ رویکرد جشنواره‌های آموزش وپرورش

سرپرست وزارت آموزش و پرورش رویکرد این وزارتخانه در برگزاری جشنواره‌های مختلف برای دانش‌آموزان را با هدف تحقق دو راهبرد رونق تولید و اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

به گزارش «گیل نویس»، سید جواد حسینی روز شنبه در حاشیه برگزاری هشتمین دوره کشوری جشنواره جابربن حیان در منطقه آزاد انزلی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این جشنواره هشتمین دوره خود را سپری می کند و بیش از سه میلیون و ۴۰۰ دانش آموز در پایه های ابتدایی چهارم ، پنجم و ششم در آن شرکت کرده اند و  حدود ۳۰۰ اثر به سطح ملی راه یافته که در رشته های مختلف پژوهشی و دست سازه ، تجلیل می شوند.

وی ادامه داد: این جشنواره در راستای تحقق یکی از بندهای عملیاتی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که نوآوری ، تحقیق و کارهای عملی و مهارتی را برای دانش آموزان هدف گذاری کرده و با استقبال بسیار خوبی همراه شده است.

به گفته سرپرست وزارت آموزش و پرورش؛ علاوه بر جشنواره جابر بن حیان، برگزاری جشنواره خوارزمی را برای دوره متوسطه اول و جشنواره جوان خوارزمی را برای دوره متوسطه دوم در نظر داریم و این جشنواره ها زمینه ای برای تحقق دو موضوع بسیار مهم در اقتصاد کشور یعنی رونق تولید و اقتصاد مقاومتی هستند.

حسینی راه ورود به رونق تولید و اقتصاد مقاومتی را جامعه پذیر کردن دانش آموزان در دوره ابتدایی دانست و گفت: جشنواره ها ، آموزه های علمی دانش آموزان بویژه در حوزه علوم و همچنین در بحث های مهارتی را تقویت و این دو، هم به رونق تولید و هم به اقتصاد مقاومتی کمک می کنند.

وی خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش ۱۳ جشنواره و مسابقه مختلف را در سطح کشور برگزار می کند؛ در عرصه هنر با بیش از ۷۰ رشته هنری و ۱۰ میلیون دانش آموز ، در بخش قرآن، عترت و نماز با بیش از ۹ میلیون دانش آموز و نیز در عرصه های ورزشی و همچنین خوارزمی به دنبال بسترسازی هایی هستیم تا استعدادهای دانش آموزان شکوفا شود چراکه پیوستن به این جریان ها ، بزرگترین امتیاز برای دانش آموز است.

به گزارش ایرنا جشنواره جابر بن حیان هشتمین دوره خود را به میزبانی گیلان تجربه کرد و این درحالیست که پنج دوره نخست این جشنواره در تهران و یک دوره در مشهد و یک سال در تبریز برگزار شد.

در هشتمین دوره از جشنواره جابر بن حیان به میزبانی مشترک رشت و منطقه ازاد انزلی ،۳۰۰ دانش آموز منتخب از سراسر کشور حضور دارند که در این جشنواره ۱۹۹ اثر در قالب های طبقه بندی ، نمایش علمی(مدل، تحقیق، نمایش) آزمایش و طراحی و ساخت به نمایش در آمد.

بروز ایده های خلاق بر اساس تاکیدات سند تحول بنیادین، تحقق اهداف علمی، تقویت مهارت های زندگی و اهداف نگرشی از اهداف برگزاری جشنواره است. این جشنواره ضمن مشارکت خانواده ‌ها و همسویی آنان با معلم و مدرسه، موجب ایجاد تعامل سازنده بین دانش آموزان می شود و آنان در تمامی مراحل طراحی و ساخت پروژه ها از راهنمایی معلم خود بهره می برند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://gilnevis.ir/?p=17807

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها