به گزارش «گیل نویس» و به نقل از فارس، جمیل حق پرست در مراسم تجلیل از خبرنگاران در سالن اجتماعات اداره کل کار رفاه و امور اجتماعی با بیان اینکه خبرنگاری یک رسالت با اصالت است، اظهار کرد: روحیه پرسشگری خبرنگاران به مدیران برای بهبود عملکرد کمک خواهد کرد.
وی با بیان اینکه رسانه و خبرنگار از اجزای اصلی دموکراسی است، گفت: باید مکانیزمی برای پرسشگری از سوی منتخبین مردم موجود باشد و این افراد که زبان گویای ملت هستند باید مطالبه گری داشته باشند.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان گیلان با اذعان به اینکه ما از زیر ذرهبین خبرنگاران بودن آگاهیم، افزود: اخبار و حقایق و عملکرد مسؤولان باید به مردم بدون کم و کاست داده شود و قضاوت را به عهده مردم بگذارید و از تفسر و تحلیلهای نادرست بپرهیزید.
حق پرست با بیان اینکه خبرنگاران باید برای نزدیک شدن مردم و مسؤولان کمک کنند، تصریح کرد: مسؤولان نیز وام دار مردم هستند و جداسازی برخی از مسؤولان در یک فضای پوپولیستی و ایجاد شکاف باید توسط اصحاب رسانه ایجاد شود و مسؤولان نیز ظرفیت پاسخگویی خود را افزایش دهند.
وی با بیان اینکه تأمین اجتماعی از درد مردم آگاه است، گفت: ما با اقشار مختلفی که در بخشهای اقتصادی این جامعه فعالیت میکنند ارتباط مستمر داریم و به لحاظ رسیدگی به مشکل مردم این آحاد مختلف به تمامی مشکلات واقفیم.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان گیلان با اشاره به وجود 127 هزار مستمری بگیر تأمین اجتماعی در گیلان گفت: ما با کمک خبرنگاران و اصحاب رسانه در جهت کاهش مشکلات مردم گام برخواهیم داشت.