صادرات 351 میلیون دلاری واحدهای تولیدی گیلان در 9 ماهه نخست امسال - پایگاه خبری گیل نویس
تاریخ : دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳
10

صادرات 351 میلیون دلاری واحدهای تولیدی گیلان در 9 ماهه نخست امسال

  • کد خبر : 17546
  • ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۹:۴۴
صادرات 351 میلیون دلاری واحدهای تولیدی گیلان در 9 ماهه نخست امسال

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه صادرات 9 ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته 86 درصد رشد داشته است گفت: صادرات 9 ماهه اول امسال میزان 695 هزار 727 میلیارد تن است که 351 میلیون دلار ارز وارد کشور کرده است.

5-3-800x480به گزارش «گیل نویس»، فرهاد دلق‌پوش در نشست خبری در شرکت فولاد خزر در شهرک صنعتی شهر رشت با بیان اینکه انقلاب ایران علی‌رغم تمامی مشکلات باقدرت جلو می‌رود اظهار کرد: دشمن درصدد این است که با تحریم جلوی پیشرفت کشور را بگیرد اما مردم ما نشان داده‌اند که با همدلی تمام نقشه‌های دشمن را نقش برآب می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه شرایط اقتصادی اکنون از زمان جنگ هم بدتر است افزود: بخشی از مشکلات کشور به دلیل دشمنی دشمنان است اما بخشی دیگر نیز به دلیل سهل‌انگاری برخی از افراد در داخل کشور است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با بیان اینکه واحد صنعتی فولاد خزر، افتخار گیلان در کشور است گفت: تمام‌وقت ما در اختیار واحدهای تولیدی و صنعتی بوده و باید از واحدهای تولیدی حمایت شود

دلق‌پوش با اشاره به اینکه حرکت اقتصادی استان مدیون واحدهای تولیدی است بیان کرد: برخی از مشکلات واحدهای تولیدی استان را می‌توان استانی حل کرد اما برخی دیگر نیاز به بودجه ملی دارد.

وی با بیان اینکه تعداد یک هزار و 100 میلیارد تومان اعتبار برای شرکت‌های صنعتی گیلان تخصیص پیداکرده تصریح کرد: با توجه به درخواست مدیریت شرکت فولاد خزر اعتباری بالغ‌بر 100 میلیارد تومان در اختیار واحد فولاد خزر از طریق طرح سرمایه در گردش قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اشاره به اینکه ما باید سهم خود را در حل مشکلات کشور ایفا کنیم افزود: درگذشته در گیلان از حضور صنایع به دلیل وجود پوشش‌های جنگلی ممانعت می‌شد درحالی‌که اروپا نیز مانند گیلان است اما اکنون صنعتی‌ترین کشورهای دنیا را دارد.

دلق‌پوش با بیان اینکه در چند دهه اخیر در استان گیلان پیشرفت‌های داشتیم اما این پیشرفت‌ها کافی نیست گفت: قبل از انقلاب 63 واحد صنعتی همراه با شش هزار نفر نیرو داشتیم اما بعد از انقلاب سه هزار و 37 واحد تولیدی همراه با 82 هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شد.

وی با اشاره به اینکه سه هزار و 100 واحد فعال دارای پروانه در استان داریم بیان کرد: یک هزار و 591 واحد نیز درصدد گرفتن پروانه فعالیت هستند که از این طریق 52 هزار 371 نفر نیز مشغول می‌شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با بیان اینکه شهرک صنعتی رشت برای بخش خصوصی است خاطرنشان کرد: این شهرک به‌صورت هیئت‌امنایی اداره می‌شود اما فعالیت‌های مجموعه توسط ما رصد می‌شود.

دلق‌پوش با اشاره به اینکه نمایشگاه‌های دائمی دستاوردهای شهرک صنعتی باید در ورودی شهرک صنعتی رشت تأسیس شود افزود: با احداث این نمایشگاه محصولات شرکت‌ها به نمایش عموم مردم درمی‌آید.

وی با بیان اینکه 103 هزار واحد صنعتی در گیلان داریم گفت: تعداد 260 هزار نفر به‌طور مستقیم در واحدهای صنعتی اشتغال دارند که این اتفاق بسیار خوبی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با بیان اینکه صادرات 9 ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته 86 درصد رشد داشته است تصریح کرد: صادرات 9 ماهه اول امسال میزان 695 هزار 727 میلیارد تن است که 351 میلیون دلار ارز وارد کشور کرده است.

دلق‌پوش با اشاره به اینکه 231 هزار بازرسی تاکنون در گیلان انجام‌شده است بیان کرد: تعداد 9 هزار 309 مورد تخلف تاکنون در گیلان کشف‌شده که پرونده‌ها به تعزیرات حکومتی ارسال‌شده است و تاکنون پنج هزار 481 مورد گزارش مردمی ثبت‌شده است و ارزش ریالی پرونده‌ها 128 میلیارد 547 میلیون ریال است.

وی با بیان اینکه اولین کارخانه تولیدکننده نانو ضد سرطان در گیلان است گفت: گیلان رتبه دوم صنایع سلولزی کشور را دارد و گیلان یکی از بزرگ‌ترین استان‌های تولید فولاد کشور است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با تأکید بر اینکه باید در گیلان در حوزه تولید فرهنگ‌سازی شود افزود: کسی که در زمینه رفع موانع تولید اقدامی انجام ندهد انقلابی نیست.

دلق‌پوش با اشاره به اینکه بانک‌ها یکسو در حال حرکت هستند خاطرنشان کرد: بانک‌ها باید به واحدهای تولید کمک کنند زیرا مدیران صنایع از عملکرد بانک‌ها رضایت ندارند.

وی با بیان اینکه بخشی از وضعیت بازار مرغ در دست ما است تصریح کرد: بخشی دیگر از وضعیت بازار مرغ در دست جهاد کشاورزی است و دولت یارانه را به آن‌ها می‌دهد اما 50 درصد مازاد تولید مرغ در استان داریم و گرانی مسئله‌ای که در سطح ملی در حال پیگیری است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اشاره به اینکه کارخانه صنایع پوشش مشکل قضایی دارد گفت: تا زمانی که مشکل قضایی واحد صنعتی پوشش حل نشود ما نمی‌توانیم اقدامی انجام دهیم اما با استاندار و معاون استانداری رایزنی شده و مدیرعامل بانک صنعت و شرکت آتیه دماوند نیز سفری به گیلان داشتند اما تا زمانی که مشکل شاکی و متشاکی حل کشور کاری نمی‌شود انجام داد.

لینک کوتاه : http://gilnevis.ir/?p=17546

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها