یادداشت/ دلیل موجودیت انقلاب اسلامی و هرگونه نفـوذ در منطقه - پایگاه خبری گیل نویس
تاریخ : دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳
8

یادداشت/ دلیل موجودیت انقلاب اسلامی و هرگونه نفـوذ در منطقه

  • کد خبر : 17379
  • ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۳
یادداشت/ دلیل موجودیت انقلاب اسلامی و هرگونه نفـوذ در منطقه

چهار دهه از پیروزی انقلاب و اسقرار نظام جمهوری اسلامی میگذرد، اما برغم تئوری‌های مطرح در انقلاب‌های جهان؛ ارزش انقلاب اسلامی در همه این سال‌ها حفظ و نهادینه شده است.

پایگاه خبری «گیل نویس»؛ یادداشت؛ امین مهاجری/

1396111209013856513188244چهار دهه از پیروزی انقلاب و اسقرار نظام جمهوری اسلامی میگذرد، اما برغم تئوری‌های مطرح در انقلاب‌های جهان؛ ارزش انقلاب اسلامی در همه این سال‌ها حفظ و نهادینه شده است.
انقلاب اسلامی ایران نیز که ویژگی مهم آن، اتکای به جهان بینی اسلامی است، در زمانی به وقوع پیوست که حرکتهای لیبرالی و سوسیالیستی جاذبه خود را از دست داده بودند.
انقلاب اسلامی مردم ایران این پیام را به دنیا عرضه کرد که اسلام مکتبی است که نه تنها توانایی سازماندهی یک مبارزه عظیم را دارد، بلکه در دوران پیچیده عصر ماشینی با همه معارضه ها و تضادهایی که سیاستهای جهانی دارد، قادر به حل مشکلات جامعه و اداره آن بوده و بقا و ماندگاری اش را تضمین می کند.به عبارت دیگر انقلاب اسلامی ایران، گشودن جبهه تازه ای فراروی همه انسان های مظلوم و محرومی است که از نارسایی و نابسامانی تمدن تحمیلی استعماری رنج می برند.
شعار نه شرقی و نه غربی این انقلاب، در واقع بیانگر نفی هر گونه ظلم و ستم بر بشریت است.
در ایامی به سر می بریم که یاد امام و شهدای انقلاب بار دیگر نهال سر سبز این انقلاب را با یاد و راهشان سیراب می کنند و دفتر خاطرات این کشور بار دیگر ورق میخورد تا تجدید خاطره ای شود برای آنان که خود را منتصب به این ملت و کشور می دانند و یا تازه دغدغه سیاسی پیدا کرده اند.
چهل سال از همراه بودن ها، در راه ماندن ها، شاهدان و خیانت کرده ها می گذرد و این ملت می داند که سنگ چه کسانی را باید به سینه بزند، می دانند و نیازی نیست مثل روزهای اول انقلاب راه را مشخص کنند تا برای انعکاس دیانت و سیاست اسلامی قدم بردارند. آنها می دانند و ثابت کردند که در نبود امام حسین علیه السلام مسلم بن عقیل سفیر ویژه اوست و به جهانیان در این سالها با حضور بی نظیرشان اعلام کردند رهبری برای امت اسلامی همانند سفیری است که باید از آن اطاعت کنیم.
نهم دی‌ماه یادآور روز پاسداری و حمایت ملت آگاه و بیدار ایران از انقلاب و بیعت آنان با رهبری بود تا به دشمنان نشان‎دهند همواره پشتیبان نظام و انقلاب هستند. گردهمایی‌ها و راهپیمایی‌های نظیر 9 دی، مظهر نفوذ ناپذیری ملت ایران در برابر فتنه‌های آمریکایی و روز بصیرت و میثاق با ولایت و شهدا است زیرا ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی با لبیک و اطاعت از فرمان رهبری توطئه دشمنان را خنثی کردند.
دهه فجر هر سال در این کشور میعادی است که به دشمنان یادآوری شود ملت با علم به اینکه فتنه پایان نیافته و تنها رنگ عوض می‌کند، در صحنه می‌مانند. باید بدانیم و بارها تکرار کنیم دشمن جرات فتنه میدانی را ندارد، اما اینبار با دندانی تیزتر به دنبال نفوذ و استحاله ارزش‌هاست و حمله به آرمان هایی مثل استکبار ستیزی و ولایت پذیری، تلاش بر ایجاد تفرقه افکنی داخلی و به حاشیه راندن منتقدان دلسوز است.
22 بهمن، با برکت‌ها و دستاوردهای گسترده در تاریخ ملت ایران ماندگار شده است. بعد از انقلاب تاکنون دشمن از توطئه‌های مختلف خود در ابعاد نظامی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی استفاده کرده است، اما ملت با بصیرت و انجام مسئولانه رسالت‌های خود، به حرکت در مسیر آرمان‌های انقلاب ادامه داده است و این موضوع را بارها با رفتارها و اعمال خود ثابت کرده است که اگر نیاز باشد هر روز را 9 دی می‌کنیم تا دلیلی باشد بر ماندگاری بی‌قید و شرط انقلاب اسلامی ایران که موجب رهایی دیگر کشورها از ظلم و ستم شود، که رمز آن چهار دهه حیات انقلاب اسلامی می‌باشد که الگویی از ایستادگی‌ مقابل نفوذ و زورگویی آمریکا علیه مردم ایران است.
باید بدانیم که نفوذ انگلیس و کشورهایی دیگر که ایران را زمانی به زیر سلطه خود درآورده بودند تا از ذخایر این ملت استفاده کنند به یک محدوده زمانی خاصی تعلق ندارد و راه برای نفوذ بسیار است، هر سال بر اساس نوع نیاز مردم طراحی می شود تا از این راه ورود کنند، و چه بهتر است که نمایندگان مجلس که وکیل آحاد مردم هستند با درایت و از خود گذشتگی و بصیرت برای حضور و قانون گذاری قدم بردارند و با شفافیت هرچه تمام تر به مردم ثابت کنند که پاسدار حقیقی آراء آنان هستند.
مجلسی که راهش در صحیفه امام (ره) مشخص شده است که فرمودند:
“یکی ازاموری که نظر آنهایی است که می‌‌خواهند این انقلاب را به شکست برسانند قضیه مجلس است. مجلس یک چیز سهلی نیست کارش. مجلس یک چیزی است که در رأس همه اموری که در کشور است واقعاست. یعنی مجلس خوب همه چیز را خوب می‌‌کند و مجلس بد همه چیز را بد می‌‌کند.”
قطعا با توجه به ایمان راسخ و اتحاد به عمل و پیروی این ملت از رهبرشان رمزی غیر قابل شکست است و ماندگاری این انقلاب یک معجزه و محبتی از سوی خداوند تبارک و تعالی است.
خدا نکند که واقع بین شویم آن هم از آن نوع واقع بینی که خدا را به عنوان یک واقیعیت نبینی و حذفش کنی، چون آغاز یک انحراف و بدبختی آن است که وعده ها و معجزات الهی را واقعی نبینی، براحتی از کنارش بگذری و در زندگی خاموش بمانی و خود را از راه این انقلاب و ملت جدا کنی. مسئولینی که خود را حافظ و ادامه دهنده خون شهدا و امام راحل می دانند باید به دور از هرگونه شعار در عمل، همگام با مردم به جنگ تهـدیدهای فرهنگـی و اقتصـادی بروند تا خدای نکرده به هر بهانه ای رگبار بی غیرتـی، عفت و حیا جامعه اسـلامی شهید پرور را بیش از این قربانی نکند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://gilnevis.ir/?p=17379

نوشته‌های مشابه

۱۳آبان
قطار پیشرفت کشور به نفع ملت ایران در حال حرکت است
مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرمانده سپاه:

قطار پیشرفت کشور به نفع ملت ایران در حال حرکت است

۱۱آبان
بزرگترین هدف والای نظام جمهوری اسلامی، عدالت اجتماعی است
فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیة‌الله (عج):

بزرگترین هدف والای نظام جمهوری اسلامی، عدالت اجتماعی است

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها