کتاب، سرمایه علمی/ فرهنگ مطالعه در جامعه نهادینه شود - پایگاه خبری گیل نویس
تاریخ : دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳
8

کتاب، سرمایه علمی/ فرهنگ مطالعه در جامعه نهادینه شود

  • کد خبر : 17039
  • ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۴

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه نگارش کتاب از سرمایه‌های علمی شمرده می شود گفت: فرهنگ مطالعه با سعی و تلاش مسئولان ذی ربط در جامعه نهادینه شود.

به گزارس سرویس فرهنگی «گیل‌نویس» ، زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز (۳۱ خرداد) در آئین تجلیل از دست اندکاران جشنواره شیوه‌های نوین تدریس معارف دین اظهار کرد: مطالعه افکار جامعه را ارتقاء خواهد داد.

وی با بیان اینکه کانون‌های مساجد مهمترین فضا جهت ترویج مطالعه است گفت: از دوران کهن تاکنون مساجد مرکز فراگیری احکام مذهبی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بود.

آیت الله قربانی اذعان کرد: زمان درحال گذر است، در این گذر زمان می‌توان کارهای شایسته ماندگار انجام داد که تا سال‌ها برکاتش در جامعه جاری و ساری باشد.

وی با تاکید بر اینکه کتاب‌های ارزشمند در کتابخانه‌های شخصی نباشد افزود: با انتقال کتاب‌های ارزشمند و تاثیرگذار به کتابخانه‌های عمومی می‌توان جامعه را از این ظرفیت‌ها و فرصت‌های بالا بهره‌مند کرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان خاطرنشان کرد: توجه به کارهای فرهنگی مهمترین نیاز جامعه است و تلاش در برنامه‌های فرهنگی ثمره‌اش برای همیشه ماندگار خواهد ماند.

آیت الله قربانی با اشاره به اینکه فعالیت مساجد با محوریت فرهنگی، افکار و اندیشه جامعه را ارتقاء می‌دهد اذعان کرد: با تلاش مسئولان ذی‌ربط خوشبختانه گیلان در انجام فعالیت‌های فرهنگی کشور جزء استان‌های برتر شمرده می‌شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان تصریح کرد: هیچگاه با زور نمی‌توان در پیشبرد اهداف موفق بود و با اندیشه و آگاه کردن جوانان از مسائل روز می‌توان پله‌های ترقی را یکی پس دیگری را طی کرد.

وی خاطرنشان کرد: دین اسلام بهترین دین است چرا که فکر و اندیشه ارزشمند و مناسب دارد و تحت هر شرایطی پاسخگو به شبهات و مشکلات است.

آیت الله قربانی اظهار کرد: نگارش کتاب سرمایه علمی محسوب شده اما متاسفانه برخی‌ها با داشتن چنین تبحری امکان چاپ را ندارند.

انتهای پیام / شبستان

لینک کوتاه : http://gilnevis.ir/?p=17039

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها