کاندیداهای ریاست جمهوری برای حل مشکلات مردم کمک کنند - پایگاه خبری گیل نویس
تاریخ : دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳
8

کاندیداهای ریاست جمهوری برای حل مشکلات مردم کمک کنند

  • کد خبر : 16628
  • ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰
کاندیداهای ریاست جمهوری برای حل مشکلات مردم کمک کنند

امام جمعه رشت با بیان اینکه مردم ولایتمدار به تبعیت از مقام عظمی ولایت در پای صندوق های رای آمدند، گفت: اکنون زمان حل مشکلات مردم است لذا کاندیداهای ریاست جمهوری در این راه به رئیس جمهور کمک کنند.

به گزارش سرویس سیاسی «گیل نویس» ، آیت الله زین العابدین قربانی در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، با بیان اینکه ماه رمضان فرصت بسیار بزرگی برای توبه از گناه و طلب استغفار است، اظهار کرد: باید از لحظه لحظه این ماه مبارک استفاده کنیم، زیرا اگر کسی که در ماه رمضان نتواند آمرزیده شود، انسان کم سعادتی است.

وی با بیان اینکه اجر روزه داری به ویژه در گرمای تابستان بسیار والا و افضل عبادات است، اضافه کرد: توفیق روزه داری و قرائت قرآن در ماه رمضان را از خدا بخواهیم، زیرا در ماه رمضان خداوند به انسان اجازه برخورداری از نعمت‌های فراوان الهی را عطا می کند. البته روزه داری فقط تحمل گرسنگی و تشنگی نیست بلکه تقوا باید در تمام مراحل زندگی رعایت شود.

وی با گرامیداشت سالروز وفات حضرت خدیجه(س)، افزود: حضرت خدیجه زندگی خودش را در راه پیامبر(ص) داد و اسوه و الگوی همسرداری بود. متاسفانه افزایش آمار طلاق در جامعه اسلامی زیبنده نیست و خانواده ها باید صبر و شکیبایی را از حضرت خدیجه(س) بیاموزند.

امام جمعه رشت با اشاره به فرا رسیدن ایام حزن انگیز 14 و 15 خرداد، تصریح کرد: بیش از 15 هزار نفر که به تبعید امام خمینی(ره) معترض بودند، در حادثه 15 خرداد سال 42 شهید و مجروح شدند لذا نهضت انقلاب اسلامی به رهبری امام از همان زمان شکل گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه امام خمینی(ره) با توکل بر خدا دست رژیم فاسد پهلوی را برای مردم رو کرد، متذکر شد: امام سال های تبعید را در ترکیه، عراق و سپس فرانسه گذراند و سرانجام در 12 بهمن 57 به کشور بازگشت و موجب پیروزی انقلاب شد. امروز 28 سال از ارتحال ملکوتی امام راحل می گذرد و کشتی طوفان زده انقلاب به دست مقام معظم رهبری هدایت می شود.

این کارشناس دینی یاد و خاطره آیت الله احسانبخش را گرامی داشت و گفت: شهید آیت الله احسانبخش نماینده فقید ولی فقیه در گیلان بود که با همت بلند خویش خدمات ارزنده ای به یادگار گذاشت. کمک های ایشان به جبهه های حق علیه باطل از اذهان فراموش نمی شود لذا در روزهای 13، 14 و 15 خرداد مراسم‌هایی در مصلی رشت به‌ مناسبت ایام برگزار می شود.

وی ضمن قدردانی از مردم گیلان برای مشارکت 80 درصدی در انتخابات، عنوان کرد: مردم ولایتمدار به تبعیت از مقام عظمی ولایت در پای صندوق های رای آمدند و یک انتخابات خوبی را برگزار کردند. اکنون زمان حل مشکلات مردم است لذا کاندیداهای ریاست جمهوری در این راه به رئیس جمهور کمک کنند.

آیت الله قربانی با بیان اینکه برخی از افراد بی‌ خرد منتظر باطل شدن انتخابات توسط شورای نگهبان بودند، یادآور شد: افراد مراقب باشند با انتقادهای خود نظام را زیر سوال نبرند و انتخابات را تلخ نکنند.

امام جمعه رشت جنایات آل سعود علیه مردم مظلوم یمن را محکوم دانست و خاطرنشان کرد: مردم یمن با گرسنگی و تشنگی روزگار می گذرانند و انواع بیماری ها به سراغشان آمده است لذا مسلمانان باید به مردم یمن کمک کنند چون آنها امت اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه منطقه ما دچار ناامنی شده است، گفت: امروز فلسطین، عراق، افغانستان، ترکیه، سوریه، لبنان، بحرین و… گرفتار اعمال تروریستی هستند و فقط جمهوری اسلامی ایران از امنیت برخوردار است و باید شکرگزار باشیم و برای پایان این ناامنی ها دعا کنیم.

 

انتهای پیام / ایسنا

لینک کوتاه : http://gilnevis.ir/?p=16628

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها