انتشار اسامی داوطلبان رد صلاحیت شده شورای شهر رشت پیگرد دارد - پایگاه خبری گیل نویس
تاریخ : دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳
8

انتشار اسامی داوطلبان رد صلاحیت شده شورای شهر رشت پیگرد دارد

  • کد خبر : 15666
  • ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶
انتشار اسامی داوطلبان رد صلاحیت شده شورای شهر رشت پیگرد دارد

رئیس هیأت عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای گیلان گفت: حق شکایت برای افرادی که اسامی داوطلبان رد صلاحیت شده‌ انتخابات شورای شهر رشت را در رسانه‌های جمعی منتشر کرده‌اند محفوظ است.

به گزارش سرویس سیاسی «گیل‌نویس» ، سید کاظم دلخوش شامگاه دوشنبه درباره انتشار اسامی برخی داوطلبان رد صلاحیت شده انتخابات شورای شهر رشت در فضای مجازی به خبرنگاران اظهار کرد: انتشار اخبار خلاف واقع و مخدوش که با سوگیری‌های نادرست و غیراخلاقی در فضای کنونی موجب تفرقه و دلسردی مردم در مشارکت حداکثری می‌شود، مورد تأیید این هیأت نیست.

وی با بیان اینکه بر اساس ماده 49 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور بررسی سوابق داوطلبان باید محرمانه انجام گیرد، افزود: به طوری که موجب هتک حیثیت و آبروی افراد نشود.

رئیس هیأت عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای گیلان ادامه داد: بررسی‌ها از محدوده موارد مورد نظر در مواد 26، 27، 28، 29 و 30 قانون خارج نشود و افشای هرگونه اطلاعات دریافت شده توسط اعضای هیأت‌های اجرایی و یا هر شخص دیگر ممنوع است.

به گفته وی، نقش نظارتی رسانه‌ها، اطلاع‌رسانی به هنگام، صحیح و به دور از هرگونه جناح‌بندی سیاسی در کنار نهادهای نظارتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

دلخوش انتشار اخبار رد صلاحیت شده‌ها را حرکت خلاف اخلاق و قانون توسط برخی رسانه‌ها را سبب ایجاد تشویش اذهان عمومی و التهاب در فضای حاکم بر انتخابات دانست و گفت: این امر سبب هتک حرمت و خدشه‌دار شدن شخصیت و حیثیت اجتماعی شهروندان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه موضوع رد صلاحیت افراد از طریق مراجع قانونی تا رسیدن به نتیجه پیگیری می‌شود، خاطرنشان کرد: حق شکایت برای افرادی که اسامی رد صلاحیت شده‌ها را در رسانه‌های جمعی منتشر کرده‌اند محفوظ است.

انتهای پیام / فارس

لینک کوتاه : http://gilnevis.ir/?p=15666

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها