حل نکردن معضل پسماند در شهر رشت بزرگترین خیانت به مردم است - پایگاه خبری گیل نویس
تاریخ : دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳
5

حل نکردن معضل پسماند در شهر رشت بزرگترین خیانت به مردم است

  • کد خبر : 15631
  • ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
حل نکردن معضل پسماند در شهر رشت بزرگترین خیانت به مردم است

عضو کمیسیون سازمان پسماند شهرداری رشت با تأکید بر اهمیت ساماندهی پسماند در این شهر گفت: حل نکردن این معضل که به طور مستقیم با سلامت مردم در ارتباط است، بزرگترین خیانت به شهروندان است.

به گزارش سرویس اجتماعی «گیل‌نویس» ، غلامرضا مقدسی اظهار کرد: متأسفانه در حال حاضر تدبیر مناسبی برای موضوع پسماند در شهر رشت و استان گیلان اندیشیده نشده و به این واسطه سلامت شهروندان در خطر است.

وی افزود: مدیریت نادرست در این باره باعث شده تاروزانه مقادیر زیادی شیرابه زباله وارد منابع آب زیر زمینی شده و از این طریق مهمترین عنصر حیات در استان گیلان آلودگی زیادی دارد.

عضو کمیسیون سازمان پسماند شهرداری رشت با بیان اینکه آلودگی منابع آب های زیرزمینی آلودگی محصولات کشاورزی را نیز به دنبال خواهد داشت، تصریح کرد: ورود شیرابه زباله ها به منابع آب زیر زمینی، بزرگترین خطری است که شهر رشت را تهدید می کند و متأسفانه تا کنون هیچ اقدام جدی نه از سوی مدیران شهری و نه مدیران استانی در این باره مشاهده نشده است.

مقدسی اولویت بندی نادرست در اجرای پروژه های شهری را یکی از عمده ترین دلایل این سامان نیافتگی عنوان کرد و گفت: متأسفانه در مدیریت شهری هیچ همتی برای اولویت قرار دادن اجرای پروژه هایی که به طور مستقیم با سلامت شهروندان در ارتباط است، وجود ندارد.

وی تأکید کرد: زمانی پروژه هایی مانند باز آفرینی شهر، آسفالت، پیاده راه فرهنگی و امثالهم معنی می یابد که قبل از آن سلامت مردم و حداقل ترین حق آن ها که بهره مندی از آب سالم است، تأمین شده باشد.

عضو کمیسیون سازمان پسماند شهرداری رشت شیوع رو به رشد انواع سرطان در استان را یکی از مهمترین نشانه های آلوده بودن منابع آب های زیرزمینی عنوان و تصریح کرد: بدون شک آب های آلوده ای که برای مصارفی از قبیل شرب، کشاورزی، دامداری و… استفاده می شود، نمی تواند منتج به تولید محصولات سالم شده و مصرف همین محصولات است که به مرور، انواع بیماری ها از جمله سرطان را به همراه می آورد.

انتهای پیام / مهر

لینک کوتاه : http://gilnevis.ir/?p=15631

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها