وعده افتتاح راه‌آهن قزوین ـ رشت روحانی کارشناسی نبود - پایگاه خبری گیل نویس
تاریخ : دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳
8

وعده افتتاح راه‌آهن قزوین ـ رشت روحانی کارشناسی نبود

  • کد خبر : 15165
  • ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹
وعده افتتاح راه‌آهن قزوین ـ رشت روحانی کارشناسی نبود

نایب رئیس خانه صنعت و معدن گیلان گفت: ارائه کارشناسی نادرست مسؤولان مربوطه موجب اعلام روحانی مبنی بر افتتاح راه‌آهن قزوین ـ رشت در سال‌های 95 و 96 شده و رئیس جمهور به نمایندگی از مردم باید از مدیران مربوطه بازخواست کند.

به گزارش سرویس اقتصادی «گیل نویس» ، محمدرسول سماکچی با اشاره به وعده حسن روحانی رئیس جمهور مبنی بر افتتاح راه‌آهن قزوین ـ رشت تا پایان سال 95 اظهار کرد: ایستگاه مرکزی راه‌آهن در منطقه فلکده رشت به عنوان ترمینال مسافر و کالای این شهر محسوب می‌شود و تا چهار سال دیگر امکان بهره‌برداری از آن وجود ندارد.

وی ادامه داد: اگر تمام ریل‌گذاری‌ها انجام شود و ایستگاه‌های بین‌راهی به بهره‌برداری برسد به اندازه ایستگاه مرکزی راه‌آهن رشت تاثیرگذار نیست زیرا در تمام شهرهای بزرگ مانند یزد، کرمان، زاهدان و بندرعباس ترمینال بزرگی به راه‌آهن اختصاص داده شد و ترمینال راه‌آهن باید دارای سردخانه و انبار باشد.

رئیس کانون کارفرمایی گیلان، بیشترین صرفه اقتصادی راه‌آهن را مربوط به حمل کالا عنوان کرد و افزود: حمل کالا از طریق راه‌آهن ارزان‌تر و ایمن‌تر است اما اگر راه‌آهن قزوین ـ رشت تا زمانی که به بندر انزلی وصل نشود صرفه اقتصادی  ندارد.

سماکچی با تأکید بر توجه به بندر انزلی در راه‌اندازی راه‌آهن در گیلان، بیان کرد: حمل کالا از طریق دریا ارزان‌تر است و اگر راه‌آهن قزوین ـ رشت به آستارا متصل شود می‌توانیم به روسیه و اروپا متصل شویم و برای صادرکنندگان مقرون به‌صرفه است اما اکنون اقتصادی نیست.

وی، وعده روحانی مبنی بر افتتاح راه‌آهن قزوین ـ رشت را طبق کارشناسی مشاوران اقتصادی، مسؤولان وزارت راه و شهرسازی و راه‌آهن، استاندار و سازمان برنامه و بودجه خواند و تصریح کرد: رئیس جمهور به عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور قاطعانه اعلام کرد راه‌آهن مذکور در سال 95 افتتاح می‌شود و این امر نشان می‌دهد وعده مذکور کارشناسی نبود.

نایب رئیس خانه صنعت و معدن گیلان گفت: رئیس جمهور به نمایندگی از ملت باید از وزارتخانه‌ها و مسؤولان مربوطه بازخواست کند به چه دلیل موضوع افتتاح راه‌آهن قزوین ـ رشت در سال 95 را ارائه کردند و این امر در ابتدای سال 96 نیز تحقق پیدا نکرده است.

سماکچی با اشاره به اینکه راه‌آهن قزوین ـ رشت تا چهار سال آینده به طور عملیاتی راه‌اندازی نمی‌شود، متذکر شد: راه‌اندازی به این معنا است مسافران در ایستگاه مرکزی رشت بلیت خریداری کرده و سوار قطار شوند و به نقاطی که مد نظر دارند، سفر کنند.

وی یادآور شد: به حرکت در آوردند تعدادی لوکوموتیو به عنوان افتتاح آزمایشی محسوب نمی‌شوند زیرا راه‌آهن آستارا را به صورت آزمایشی راه‌اندازی کردند و بعد کنار گذاشته شده است بلکه افتتاح موضوعی بوه که مردم رفاه آن را لمس کنند و این امر تحقق پیدا نکرده است.

انتهای پیام / فارس

 

لینک کوتاه : http://gilnevis.ir/?p=15165

نوشته‌های مشابه

۲۲شهریور
ورود بیش از ۳۸۲ هزار و ۲۰۰ خودرو به گیلان
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان خبر داد:

ورود بیش از ۳۸۲ هزار و ۲۰۰ خودرو به گیلان

۱۷شهریور
شرکت ۱۴ هزار گیلانی در پویش نذر خون
مدیر پزشکی انتقال خون گیلان خبر داد:

شرکت ۱۴ هزار گیلانی در پویش نذر خون

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها