انتشار 1.6 میلیون جلد عنوان کتاب در گیلان - پایگاه خبری گیل نویس
تاریخ : سه شنبه, ۱۷ مهر , ۱۴۰۳
6

انتشار 1.6 میلیون جلد عنوان کتاب در گیلان

  • کد خبر : 14219
  • ۲۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷
انتشار 1.6 میلیون جلد عنوان کتاب در گیلان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از رشد 21.3 درصدی شمارگان کتاب‌های منتشر شده در سال 95 خبر داد و گفت: سال گذشته یک میلیون و 690 هزار جلد عنوان کتاب در گیلان منتشر شد.

به گزارش سرویس فرهنگی «گیل نویس»، فیروز فاضلی در جلسه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به انتشار بالغ بر یک میلیون جلد کتاب در این استان اظهار کرد: سال گذشته با حمایت‌های انجام شده و روند رشد فعالیت ناشران گیلانی برای سومین سال پیاپی رکورد ثبت شده در حوزه عناوین کتاب‌های منتشر شده در استان شکسته شد.

وی با بیان اینکه 760 عنوان کتاب توسط 45 ناشر گیلانی در سال 95 منتشر شد که نسبت به 670 عنوان کتاب سال ماقبل از رشد 11.8 درصدی برخوردار است، افزود: شمارگان کتاب‌های چاپ شده سال گذشته در گیلان برابر با یک میلیون و 690 هزار نسخه بود که در مقایسه با سال 94 با رشد 21.3 درصدی مواجه شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه در کتاب‌های منتشره مذکور، 713 عنوان کتاب تألیفی، 47 عنوان ترجمه، 514 عنوان چاپ اول و 246 عنوان چاپ مجدد بوده است، خاطرنشان کرد: ثبت رکورد جدید در حوزه چاپ کتاب کودک و نوجوان در گیلان بوده است.

وی طی مدت مذکور، 247 عنوان کتاب در حوزه کودک و نوجوان در گیلان چاپ و منتشر شده که از این نظر، رکورد جدیدی در تاریخ نشر استان به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: در سال گذشته 77 نمایشگاه کتاب در استان برگزار شد که دوازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب گیلان با بازدید 114 هزار نفری و فروش 24 میلیارد ریالی کتاب به عنوان بزرگ‌ترین رخداد فرهنگی استان در سال 95 بوده است.

فاضلی با بیان اینکه گیلان جزو استان‌های برتر کشور در انتشار کتاب است، متذکر شد: تمام مراحل انتشار کتاب در گیلان انجام می‌شود و 145 ناشر دارای مجوز فعالیت در گیلان هستند که از این تعداد 116 ناشر در مرکز استان و بقیه در شهرستان‌ها فعالیت دارند.

انتهای پیام/ فارس

لینک کوتاه : http://gilnevis.ir/?p=14219

نوشته‌های مشابه

۲۲شهریور
ورود بیش از ۳۸۲ هزار و ۲۰۰ خودرو به گیلان
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان خبر داد:

ورود بیش از ۳۸۲ هزار و ۲۰۰ خودرو به گیلان

۱۷شهریور
شرکت ۱۴ هزار گیلانی در پویش نذر خون
مدیر پزشکی انتقال خون گیلان خبر داد:

شرکت ۱۴ هزار گیلانی در پویش نذر خون

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها