گیلان بزرگترین گاهواره تمدن و فرهنگ هزارساله بشری - پایگاه خبری گیل نویس
تاریخ : دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳
7

گیلان بزرگترین گاهواره تمدن و فرهنگ هزارساله بشری

  • کد خبر : 13846
  • ۰۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
گیلان بزرگترین گاهواره تمدن و فرهنگ هزارساله بشری

به گزارش سرویس فرهنگی «گیل نویس»، تاریخ گیلان با تکیه بر پاره‌ای از کاوش‌های باستان‌شناختی به 50 تا 150 هزار سال پیش می‌رسد و مهاجرت آریایی‌ها و دیگر اقوام به این سرزمین از آمیزش مهاجران و ساکنان بومی منطقه قوم‌های جدیدی پدید آمـدند که در این بین دو قوم گیل و دیلم اکثریت داشتند. گیلان با طبیعت دلپذیر خود مجموعه‌ای […]

به گزارش سرویس فرهنگی «گیل نویس»، تاریخ گیلان با تکیه بر پاره‌ای از کاوش‌های باستان‌شناختی به 50 تا 150 هزار سال پیش می‌رسد و مهاجرت آریایی‌ها و دیگر اقوام به این سرزمین از آمیزش مهاجران و ساکنان بومی منطقه قوم‌های جدیدی پدید آمـدند که در این بین دو قوم گیل و دیلم اکثریت داشتند.

گیلان با طبیعت دلپذیر خود مجموعه‌ای بی‌بدیل از مواهب خدادادی آمیزه‌ای از دریای خزر، جلگه و کوهپایه‌های جنگلی با گستره شالیزارهای برنج، مخمل سبز بوته‌های چای بزرگ‌ترین گاهواره تمدن و فرهنگ هزار ساله بشری است.

سواحل ماسه‌ای دارای پوشش جلگه‌ای، تالاب‌های طبیعی حفاظت شده نظیر تالاب انزلی، آستارا، کیاکلایه با گیاهان، پارک‌های جنگلی زیبا، مانند گیسوم تالش و سراوان رشت و… تنها بخشی از جاذبه‌های طبیعی و کم‌نظیر گیلان است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان از آمادگی کامل این استان برای میزبانی از گردشگران نوروزی خبر داد و گفت: تمام برنامه‌ها و تمهیدات لازم برای میزبانی با دقت و با کیفیت ممتاز در حال اجرا است.

رضا علیزاده با بیان اینکه تمام دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان برای استقبالی بی‌نظیر تلاش می‌کنند، تصریح کرد: حضور گردشگران در گیلان موجب توسعه اقتصادی و افزایش انگیزه برای سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت گردشگری می‌شود.

وی گیلان را استانی پیشتاز در امر گردشگری دانست و گفت: تمام مبادی ورودی و خروجی شهرستان‌های گیلان برای خیرمقدم و ارائه خدمات به گردشگران تجهیز شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان  با اشاره به اینکه این استان دارای جاذبه‌های گردشگری بسیاری است، خاطرنشان کرد: گیلان دارای جاذبه‌های فرهنگی مانند آیین‌های بومی‌محلی، ورزش‌های سنتی، سوغات صنایع‌دستی، و غذاهای محلی است.

وی رشتی‌دوزی، چموش‌دوزی، چادرشب بافی، خراطی، چوب‌تراشی، گلیم‌بافی، حصیربافی، نمد مالی، کدوی منقوش، مرواربافی، لباس محلی و… را از جاذبه‌های صنایع‌دستی گیلان عنوان کرد.

علیزاده گیلان را پس از تهران متراکم‌ترین استان کشور دانست و خاطرنشان کرد: گیلان از نظر تراکم زیستی در سطح بالایی قرار دارد و همسایگی با برخی کشورهای حاشیه دریای خزر از جمله روسیه و جمهوری آذربایجان ویژگی دیگر این استان است.

گیلان دارای 16 شهرستان است که هر کدام جاذبه‌ها و ویژگی‌های طبیعی منحصر به‌فرد دارد و می‌تواند مقصد بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی باشد.

انتهای پیام/فارس

لینک کوتاه : http://gilnevis.ir/?p=13846

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها