آموزش وردپرس
مدیر کل بیمه سلامت گیلان:

نسخه‌نویسی الکترونیکی در گیلان/ نظام ارجاع در ۱۷۷ مرکز درمانی اجرا می شود

علی اکبری، بیمه سلامتبه گزارش «گیل نویس» و به نقل از خط گیلان، علی اکبری در نشست خبری با اصحاب رسانه گیلان با اشاره به اجرای چهار پروژه مهم در حوزه بیمه سلامت در سال جاری، اظهار کرد:‌ استحقاق‌سنجی، نسخه‌نویسی الکترونیک، ارجاع الکترونیک و رسیدگی الکترونیکی اسناد بستری در بیمارستان‌ها، چهار پروژه مهم سازمان بیمه سلامت در سطح کشور است که در گیلان نیز اجرایی می‌شود.

مدیر کل بیمه سلامت گیلان، افزود: استحقاق‌سنجی به عنوان اولین گام تحقق دولت الکترونیک بود که از اردیبهشت ماه سال گذشته در گیلان آغاز شده و تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد.

وی با بیان اینکه در این طرح، بیمه‌شدگان در بیمارستان‌های دولتی با کارت ملی پذیرش و با دریافت کد رهگیری بستری می‌شوند، تاکید کرد: همچنین با اجرای طرح استحقاق‌سنجی، همپوشانی بیمه نیز رفع می‌شود و هم‌اکنون این طرح در کل استان گیلان اجرایی شده است.

اکبری با اشاره به اینکه نسخه‌نویسی الکترونیکی در مطب‌ها یکی از مباحث مهم است، خاطرنشان کرد: این طرح از ۱۹ اسفند سال گذشته به صورت هر استان یک شهرستان، کلید خورد و در گیلان نیز به عنوان یکی از ۶ استان پایلوت کشوری، این طرح اجرایی شده است.

مدیر کل بیمه سلامت گیلان با بیان اینکه در راستای اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی، شناسه رهگیری به بیمار داده شده و حسب نیازها با کد رهگیری به مراکز ذیربط ارجاع داده می‌شوند، تاکید کرد: بر اساس این طرح، بیماران از ۲ هزار و ۳۰۰ قلم دارو بهره‌مند می‌شوند.

وی از دیگر مزایای طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی را حذف دفترچه کاغذی و صرفه‌جویی در مصرف کاغذ دانست و گفت: کاهش هزینه‌های صدور و چاپ دفترچه‌های درمانی، ایجاد پرونده سلامت الکترونیک، کاهش قصورات و خطاهای پزشکی، کاهش سوء استفاده و تخلفات، نظارت غیرحضوری دقیق و کم‌هزینه و کاهش اشتباهات نسخه‌خوانی از دیگر مزایای این طرح محسوب می‌شوند.

اکبری افزود: طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی، یک گام ارزشمند در مسیر تحقق دولت الکترونیک است و سبب می‌شود تا سالانه از صدور و چاپ ۲۰ میلیون جلد دفترچه درمانی جلوگیری شده و بالغ بر ۷۰ تا ۸۰ میلیارد تومان در هزینه چاپ دفترچه‌های درمانی صرفه جویی شود.

مدیر کل بیمه سلامت گیلان در مورد رسیدگی الکترونیکی اسناد بستری در بیمارستان‌ها، گفت: از فروردین ماه امسال کار رسیدگی الکترونیکی اسناد بستری در ۱۴ بیمارستان از ۲۵ بیمارستان استان گیلان آغاز شده و تا پایان خرداد ماه امسال در ۱۱ بیمارستان دولتی دیگر این طرح اجرایی می‌شود.

وی در ادامه به نظام ارجاع الکترونیک اشاره کرد و گفت: نظام ارجاع الکترونیک، شاه کلید حوزه سلامت است و برای اجرای این طرح ۸۰۰ نفر ساعت آموزش در بیمارستان‌ها ارائه شده است.

اکبری با تاکید بر اینکه در راستای اجرای نظام ارجاع الکترونیک، بیماران در روستاها و شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر از طریق ۱۷۷ مرکز بهداشتی و درمانی با کارت ملی و کد ملی در همان محل سکونت خود درمان می‌شوند، تصریح کرد: بیماران در صورت نیاز به سطوح تخصصی ۲ و ۳ فوق تخصصی با کد رهگیری به بیمارستان‌های دولتی ارجاع داده می‌شوند و همه مراحل اقدامات معالجه و درمان بیماران برای پزشک خانواده قابل دسترسی است.

مدیر کل بیمه سلامت گیلان، اذعان کرد: با اجرای طرح نظام ارجاع الکترونیک، کاهش پرداخت هزینه‌ها از جیب بیمار تحقق می‌یابد و در مراجعات بعدی کار معالجه و درمان با توجه به دسترسی سوابق بیماران به سهولت انجام می‌شود و با اجرای این طرح مسیر درمان به صورت علمی صورت می‌گیرد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code